strony-internetowe

Własna strona internetowa to konieczność dla większości przedsiębiorców, którzy chcą zaistnieć i utrzymać się na rynku. Stanowi miejsce prezentacji Twojej firmy w tak ważnym w dzisiejszych czasach medium, jakim jest internet. Powinna być pożyteczna i prosta w obsłudze. Osoby, które otwierają stronę internetową, chcą łatwo znaleźć rzetelne informacje o firmie. Strony www w zależności od ich rodzaju i branży mogą się od siebie różnić, ale pewne elementy są obligatoryjne.

Podstawowe elementy na stronie internetowej

Na stronie internetowej musi oczywiście pojawić się nazwa firmy oraz logo. Konieczne jest umieszczenie prostego menu, które będzie zawierać czytelne nazwy wszystkich podstron. Podstawowy element to zakładka „O nas”. Powinna ona zawierać ogólne informacje o firmie, jak zakres działalności, misję, cel czy rok założenia. Zakładkę „Kontakt” wypełnij takimi danymi, jak adres e-mail i numer telefonu.  Najlepiej, jeśli elementy te będą klikane – wtedy odbiorcy korzystający ze strony na telefonie będą mogli zadzwonić do Ciebie lub wysłać wiadomość jednym kliknięciem, bez konieczności wpisywania cyfr lub nazwy adresu. W zakładce tej powinien znaleźć się adres siedziby firmy. Możesz też zamieścić formularz kontaktowy oraz mapę dojazdu do swojej lokalizacji. Następna obligatoryjna podstrona to „Oferta”. Przedstawisz w niej swoje produkty lub usługi, napiszesz, co je wyróżnia spośród innych. W dolnym rogu strony umieszczana jest stopka, czyli tzw. footer. Zawiera ona najważniejsze informacje o firmie, z których część pojawiła się już w treści strony.

Zawartość strony internetowej

Z punktu widzenia wyszukiwarki Google, jak i użytkowników strony bardzo ważna jest jej zawartość merytoryczna strony internetowej, czyli content. Składają się na niego wszystkie teksty, zdjęcia, grafiki czy nagrania video dostępne na stronie. Na swojej firmowej stronie zamieść ciekawe, oryginalne i odpowiednio długie teksty zawierające słowa kluczowe. Nagłówki czynią teksty bardziej czytelnymi, porządkują je oraz służą robotom Google do indeksacji. Przygotuj przyciągające wzrok zdjęcia, grafiki i zoptymalizuj je, aby poprawnie wyświetlały się na różnych urządzeniach i nie spowalniały strony. Korzystaj z linkowania wewnętrznego, które ułatwi użytkownikom przemieszczanie się w obrębie strony.

Co wpływa na konwersję na stronie?

Twoim celem jako przedsiębiorcy jest określone działanie użytkownika strony. Tym działaniem, zwanym konwersją, może być zapytanie ofertowe, zostawienie danych kontaktowych czy decyzja zakupowa. Aby odwiedzający chcieli spędzić dłuższy czas na Twojej firmowej stronie, powinna ona być funkcjonalna, intuicyjna i responsywna. Gdy użytkownik będzie błądził wzrokiem w poszukiwaniu kontaktu, informacji o usłudze lub zdjęcia produktu, poirytuje się, zniechęci i opuści stronę. Podobne może się stać, gdy strona nie będzie w całości wyświetlać się na jego telefonie. 
 

Bardzo skuteczne są bezpośrednie zwroty do odbiorców nakłaniające ich do konkretnego działania, czyli tzw. call to action. Mają one zwykle postać czasowników w trybie nakazującym, np. „Kup”, „Sprawdź”, „Zamów”. Warto również wskazać przy tym korzyść, jaką przyniesie dla użytkownika dana akcja.