wyszukiwarka internetowa

Przyciąganie większej liczby odwiedzających na Twoją stronę internetową może odbyć się na kilka sposobów. Możesz skorzystać z płatnych reklam w Google lub mediach społecznościowych, które kierują odwiedzających na Twoją stronę internetową po kliknięciu w reklamy. Można również zwiększyć ruch organiczny na Twojej stronie internetowej. Przez „ruch organiczny” rozumiemy odwiedzających, którzy trafiają na Twoją stronę internetową bezpośrednio przez wyszukiwarki takie jak Google. Jeśli Twoja strona jest wyświetlana jako wynik wyszukiwania i ktoś zajrzy na Twoja stronę, to właśnie wtedy osiągnąłeś ruch organiczny. Za takie kliknięcie nie trzeba płacić, tak jak w przypadku kampanii reklamowych co jest ogromną zaletą ruchu organicznego.

Jakie są zalety ruchu organicznego?

Przede wszystkim, ruch organiczny jest darmowy i nie wymaga płacenia za kliknięcia, jak w przypadku reklam. Oznacza to, że możesz przyciągnąć więcej odwiedzających na swoją stronę internetową bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Ponadto, ruch organiczny jest często bardziej wartościowy niż ruch płatny. Ludzie, którzy trafiają na Twoją stronę poprzez wyniki wyszukiwania, zazwyczaj są bardziej zainteresowani Twoją treścią lub ofertą, ponieważ szukali czegoś związane z Twoją tematyką. Istnieje większa szansa, że przekonają się do Twojej oferty lub przeczytają więcej Twoich treści, a tym samym pozostaną dłużej na Twojej stronie. Inną zaletą ruchu organicznego jest to, że jest to trwałe źródło ruchu na Twojej stronie. Jeśli Twoja strona zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, będziesz przyciągać coraz więcej odwiedzających, a to z kolei może prowadzić do zwiększenia zainteresowania Twoją marką. Ruch organiczny jest bardziej autentyczny i wiarygodny w oczach użytkowników niż ruch płatny, ponieważ ludzie uważają, że wyniki organiczne są wynikami naturalnymi, a nie reklamami. Dlatego osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach organicznych może zwiększyć postrzeganie Twojej marki jako wiarygodnej i wartościowej dla potencjalnych klientów.

Teraz kiedy wiesz, co to jest ruch organiczny i dlaczego jest on tak ważny dla Twojej witryny, czas zatroszczyć się o to, aby Twoja strona częściej i wyżej pojawiała się w wynikach wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach.

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Krok 1 Dobór odpowiednich słów kluczowych.

Najważniejszym krokiem jest stworzenie listy słów kluczowych, na których chcesz, aby Twoja strona była widoczna w wynikach wyszukiwania. Zanim jednak zaczniesz losowo wymieniać słowa kluczowe, warto przemyśleć kilka czynników. Pierwszy z nich to liczba wyszukiwania, oraz poziom konkurencji. Choć z pewnością kuszące może wydawać się słowo kluczowe z ogromną ilością wyszukiwania, warto zbadać, jak silna jest konkurencja na danym słowie kluczowym oraz czy intencja wyszukiwania jest związana z zakupem, czy też poszukiwaniem informacji. Moja rada to skupienie się na długich frazach kluczowych, tzw. frazach long-tail. Objętość wyszukiwania na tych frazach może być niższa niż na krótkich słowach kluczowych, ale szansa na uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania jest większa. Dzięki takiemu podejściu zobaczysz, że po pewnym czasie zaczynasz lepiej wypadać na krótszych kombinacjach słów kluczowych. Następnie możesz zastanowić się, co warto zoptymalizować, aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki. W międzyczasie masz już klientów, którzy kupują u Ciebie produkty, dzięki czemu masz budżet na bardziej skuteczną pracę nad SEO.

Krok 2: Pisanie treści SEO.

Teraz gdy wiesz, na jakich słowach kluczowych, kombinacjach i frazach chcesz zostać znaleziony, możesz rozpocząć tworzenie treści SEO na swojej stronie internetowej. Możesz również skorzystać z usług copywritera lub agencji SEO, która pomoże stworzyć dobrą treść na Twoją stronę internetową.

Krok 3: Zwiększenie konwersji.

Zauważysz, że z czasem, w zależności od twoich słów kluczowych i tworzenia treści na Twojej stronie, będziesz lepiej widoczny w wynikach wyszukiwania. Masz już odwiedzających na swojej stronie. Pytanie tylko, czy kupują, składają zapytania ofertowe lub wykonują inne działania, które chcesz, aby wykonali. Chcesz przekształcić swoich odwiedzających, którzy być może najpierw szukają informacji na Twojej stronie, w klientów. Konwersja to kluczowe pojęcie dla każdej strony internetowej, która ma na celu sprzedaż produktów lub usług. Konwersja to po prostu przekształcenie wizyty na stronie internetowej w pożądane działanie, takie jak dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego lub zapisanie się na newsletter. Wysoka konwersja oznacza, że strona internetowa jest skuteczna w przekonaniu użytkowników do wykonania pożądanych działań. Istnieją różne sposoby na zwiększenie konwersji, takie jak stosowanie wywołujących działania przycisków, oferowanie rabatów i promocji, poprawa jakości zdjęć produktów czy usprawnienie procesu zamówienia. Zwiększenie konwersji przyczynia się do sukcesu biznesowego poprzez generowanie większych przychodów i zwiększenie lojalności klientów.

Krok 4: Zadbaj o łatwiejszy kontakt.

Kiedy bezpośrednie zakupy nie są możliwe chcesz, aby odwiedzający zostawili coś za sobą, abyś coś o nich wiedział. Można to zrobić poprzez formularz kontaktowy, w którym Twoi klienci zadają pytanie, lub zapraszasz ich do dzwonienia z pytaniami na temat Twojej treści. Nie oznacza to od razu, że to zrobią, ale znacznie im to ułatwisz.

Krok 5: Mierz ruch na stronie.

Jak sprawdzić, czy na Twoją stronę internetową trafia więcej ruchu organicznego? – poprzez mierzenie. Nie mówimy bez powodu, że mierzenie to wiedza. W tym celu możesz użyć narzędzi oferowanych przez Google, takich jak: Google Analytics dzięki któremu łatwo zobaczysz, jak odwiedzający trafiają na Twoją stronę internetową, jakie strony przeglądają. Dzięki Google Search Console uzyskasz bardziej szczegółowe informacje na temat słów kluczowych, na które Twoja strona jest wyświetlana. Zobaczysz także średnią pozycję wyszukiwania w danym okresie.

Podsumowanie.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pozwolił Ci lepiej zrozumieć czym jest ruch organiczny na stronie internetowej. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie zwiększać ruch na swojej stronie napisz do nas. Agencja Atsep zajmie się pozycjonowaniem Twojej witryny.

Stwórz z nami nowoczesną stronę internetową