Błąd na stronie

Dlaczego moja strona internetowa WordPress jest niedostępna, a na ekranie pojawia się komunikat? Ten komunikat informuje, że przeglądarka internetowa nie może znaleźć i załadować strony internetowej, którą próbujesz otworzyć. Niemniej jednak, jakie problemy mogą kryć się za tym ostrzeżeniem? Może to być związane z kilkoma przyczynami, które opiszę poniżej. W ten sposób łatwiej będzie ustalić, gdzie leży problem oraz jak go ewentualnie rozwiązać.

Czy adres internetowy, którego używasz, jest prawidłowy?

Jeśli otrzymasz komunikat „Ta strona jest niedostępna” lub „Nie można odnaleźć serwera”, może to oznaczać, że adres jest nieprawidłowy.
Co w takim przypadku można zrobić?

•    Sprawdź, czy adres URL w pasku adresu przeglądarki odpowiada stronie internetowej, którą chcesz otworzyć.
•    Sprawdź, czy możesz otworzyć tę stronę na innym urządzeniu, komputerze lub telefonie.
•    Jeśli strona nie jest dostępna na żadnym urządzeniu, sprawdź, czy Twoje połączenie internetowe działa. Czasami może to być krótkotrwały problem. Z powodu częstych aktualizacji zdarza się, że internet czasami przerywa połączenie. I oczywiście dzieje się to wtedy, gdy chcesz otworzyć stronę.

Tylko Twoja strona internetowa jest niedostępna?

Jeśli chodzi o Twoją własną stronę internetową, może się zdarzyć, że dostawca hostingu zablokował Twój adres IP. Dostawcy hostingu instalują zapory ogniowe w celu zapewnienia bezpieczeństwa, ale mogą również zablokować Twój adres IP. Może to się zdarzyć, gdy próbujesz uzyskać jednocześnie dostęp do swojej strony internetowej z różnych komputerów lub wprowadzasz kilka razy błędne hasło do logowania. W takim przypadku reguła w zapory ogniowej może zostać uruchomiona, a twoje IP zostanie umieszczone na czarnej liście, co oznacza, że jesteś zablokowany.

Co zrobić w takim przypadku?

1.    Wyłącz Wi-Fi na swoim telefonie i sprawdź, czy przez 4G możesz wyświetlić swoją stronę internetową.
2.    Jeśli widzisz swoją stronę internetową na 4G, skontaktuj się z dostawcą hostingu, aby usunąć blokadę z twojego adresu IP. Musisz jednak znać swój adres IP. Jeśli nie wiesz, jak go znaleźć, blog „Co to jest mój adres IP?” wyjaśnia ten problem.
3.    Jeśli nie możesz zobaczyć swojej strony internetowej przez 4G, oznacza to, że problem jest inny. Skontaktuj się jak najszybciej z dostawcą hostingu.

Sprawdź licencję na hosting i domenę.

W niektórych przypadkach, u niektórych dostawców hostingu, strona internetowa staje się niedostępna. Strona nie jest dostępna, ponieważ nie przedłużyłeś/aś umowy, nie zapłaciłeś/aś w terminie lub przekroczyłeś/aś określony próg. Może się zdarzyć, że nie zauważyłeś/aś terminu przedłużenia lub z jakiegoś powodu nie zapłaciłeś/aś rachunku. Możliwe też, że przekroczyłeś/aś maksymalną pojemność przechowywanych danych lub limit transferu danych. Dlatego też, przy logowaniu, warto sprawdzić, czy nie ma otwartego powiadomienia dotyczącego fakturacji.

Czy u Twojego dostawcy usług hostingowych wystąpiła awaria?

Oczywiście, możliwe jest także wystąpienie awarii u Twojego dostawcy hostingu. Każdy dostawca stara się jak najbardziej unikać takiej sytuacji, ale tam, gdzie pracują ludzie, zdarzają się błędy. Człowiek może popełnić błąd lub wystąpić usterka w skomplikowanej technologii. Jeśli awaria utrzymuje się dłużej, zostanie ona zaznaczona na stronie dostawcy hostingu. Jeśli jej tam nie zauważysz, skontaktuj się z dostawcą hostingu.

Inne sytuacje.

Powyżej przedstawiliśmy najbardziej oczywiste przyczyny. Oprócz nich istnieją jednak sytuacje, które również mogą prowadzić do takiej sytuacji. Przykładem może być nieprawidłowe zastosowanie przekierowań, co skutkuje powstaniem pętli. Czy występują błędy w wtyczkach, motywach lub innych elementach na stronie? To może powodować, że witryna nie będzie wyświetlać się lub działać bardzo powoli. W takiej sytuacji zaleca się skontaktowanie się bezpośrednio z usługodawcą hostingu, aby pomógł Ci rozwiązać ten problem. Ponadto, twórca strony internetowej może również odgrywać pomóc.

Zapobiegnij temu, zlecając opiekę nad stroną internetową.

Pomijając przyczyny inicjowane lokalnie, czyli z Twojego własnego adresu IP/komputera, można wiele zrobić, aby temu zapobiec. Można to zrobić poprzez powierzenie utrzymania strony internetowej agencji lub deweloperowi stron internetowych. Ta strona będzie wtedy działała dobrze i bezpiecznie. Poza tworzeniem kopii zapasowych, zajmują się oni również aktualizacjami, monitorowaniem bezpieczeństwa i innymi problemami. Są one sygnalizowane proaktywnie i szybko usuwane. Nie musisz martwić się o dostępność swojej strony internetowej.

Chcesz wiedzieć, co możemy zrobić dla utrzymania Twojej strony internetowej w Atsep? Skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo. Chętnie Ci pomożemy.

Stwórz z nami nowoczesną stronę internetową