Strona produktu

W dobie reklam internetowych i optymalizacji SEO marketingu cyfrowego wiemy, jak ważne jest optymalizowanie drogi klienta od początku do końca.

Po pierwszym kontakcie i promocji klienci docierają na stronę docelową Twojego produktu. Ta strona internetowa musi szybko przekazać ofertę Twojej firmy, zanim klient straci zainteresowanie. Jeśli Twoja strona docelowa i szablon strony docelowej nie są klarowne, dobrze zbudowane, przekonujące i na temat, Twoje wysiłki reklamowe online okażą się nieskuteczne.

Na szczęście idealna strona docelowa produktu to coś, co możesz osiągnąć już dzisiaj. Aby pomóc Twoim kampaniom marketingowym osiągnąć prawdziwy potencjał, opracowaliśmy kompletny przewodnik dotyczący tworzenia idealnej strony docelowej produktu dla Twojej marki. Oto nasze najlepsze praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci zwiększyć konwersje już dziś.

Kto poradzi sobie z samodzielnym utrzymaniem strony internetowej?

Obsługa strony internetowej to niestety zajęcie nie dla laika. Wymaga pewnej wiedzy w zakresie witryn opartych o WordPress, którą posiadają webmasterzy. Większość przedsiębiorców nie podoła zatem samodzielnie temu zadaniu. Niezbędne jest wykonywanie takich działań jak regularna konserwacja strony, monitorowanie, aktualizacje. By je przeprowadzić, trzeba posiadać umiejętności i znajomość pewnych faktów, a przeciętna osoba niezwiązana z branżą IT ich nie ma, podobnie jak czasu, aby je zgłębiać. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie utrzymania witryny profesjonalistom zajmującym się na co dzień stronami internetowymi.

Co to jest strona docelowa produktu?

Strona docelowa produktu to strona, którą zwykle tworzysz, aby przyciągnąć ruch z kanałów marketingowych i promować swój produkt lub usługę. Strony docelowe mogą pomóc w przyciąganiu ruchu z poczty elektronicznej, reklam display, mediów społecznościowych i odsyłaczy. Możesz użyć stron docelowych produktu do ogłoszenia nowej oferty produktowej, dostarczenia kontekstu dla potencjalnych klientów i przekształcenia zainteresowanych kupnem Twojego produktu w klientów.

Jaka jest różnica między stroną główną a stroną docelową?

Jak różni się od strony głównej? Typowa strona główna będzie zawierać informacje o firmie, budować zaufanie konsumentów i zachęcać do interakcji z Twoją marką. Jednak Twoja strona główna niekoniecznie jest zaprojektowana do konwersji – a tutaj pojawia się strona docelowa.

Co powinieneś zawrzeć na stronie docelowej produktu?

Twoja strona docelowa, czyli landing page, ma jeden główny cel – przekształcenie odwiedzających Twoją stronę w klientów lub potencjalnych klientów. Obecnie, strony docelowe produktów, czyli product landing pages, pełnią coraz więcej, jeśli nie większość, funkcji związanych z edukowaniem, przekształcaniem i wdrażaniem nowych klientów. Korzystanie ze stron docelowych na Twojej stronie internetowej znacznie poprawi generowanie leadów i ułatwi sprzedaż bezpośrednio z Twoich reklam online.

Każda świetna strona docelowa produktu składa się z kilku podstawowych elementów:

  • Sekcja hero: powinna zawierać ważne informacje i wyróżniające się elementy, które mają na celu przyciągnąć uwagę użytkowników i zachęcić ich do dalszego przeglądania strony internetowej.
  • Funkcje i korzyści: Twoja strona docelowa produktu powinna przekonać Twoich odwiedzających, co oznacza, że potrzebuje przekonującego tekstu, który przekona ludzi. Kluczowe jest opisanie głównych korzyści.
  • O Tobie: Ludzie reagują na osobiste połączenia, dlatego dołącz coś, co wyróżni Cię z tłumu. Twoja sekcja O Tobie może być bardziej osobista lub rozwijać Twoją unikalną propozycję sprzedaży.
  • Referencje: Ludzie są naturalnie sceptyczni wobec firm, których nigdy wcześniej nie słyszeli. Jednak paradoksalnie 85% klientów ufa opinii online tak samo, jak polecaniom osobistym, co oznacza, że możesz budować zaufanie do swojej marki, pokazując potencjalnym klientom szczere opinie od istniejących klientów.
  • Gwarancja: Podobnie jak zewnętrzne dowody społeczne mówią odwiedzającym, że powinni Ci ufać, tak samo gwarancje, zwroty i polityki prywatności budują zaufanie do Twojej marki. Wiele osób obawia się, co firmy zrobią z ich prywatnymi informacjami.
  • Wezwanie do działania: Twoja strona powinna skupić się na jednym punkcie konwersji – lub na wezwaniu do działania. Twoje CTA może przyjąć formę przycisku samodzielnie, strony przejścia lub formularza.
web-design

Jak stworzyć stronę docelową produktu?

1. Zadbaj o to, by treści były aktualne i interesujące

Głównym celem strony docelowej produktu jest przekształcenie potencjalnych klientów w klientów rzeczywistych. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest przyciągnięcie uwagi czytelników i utrzymanie ich zainteresowania treścią na stronie docelowej. Upewnij się, że wszystkie nagłówki są istotne, interesujące i angażujące. Twoje tytuły powinny przyciągnąć uwagę czytelników i jednocześnie tworzyć poczucie nagłej potrzeby podjęcia działania. Oto kilka rzeczy, o których warto pamiętać:

Stosuj Humor. Chociaż powinieneś wykluczyć nieistotne informacje, Twoje nagłówki nie powinny być zbyt poważne. Znajdź trochę miejsca na humor i zachowaj swój tekst jak najbardziej casualowy i przystępny (oczywiście z zachowaniem ograniczeń określonych przez wytyczne marki). Pamiętaj, strona docelowa produktu nie jest pracą naukową, powinna być angażująca, inspirująca i motywująca. Przyjmij rozmowny ton. Ludzie nie chcą być pouczani, gdy przeglądają strony internetowe. Zamiast tego, postaraj się użyć swobodnego, rozmownego tonu – jak w rozmowie z przyjacielem. Włączaj odpowiednie przymiotniki, opisując cel i wartość Twojego produktu. Wyjaśnij, dlaczego Twoja grupa docelowa powinna być nim zainteresowana i jakie korzyści przyniesie im zakup tego, co oferujesz.

Wywołaj emocjonalną odpowiedź. Mimo, że lubimy myśleć o sobie jako o racjonalnych ludziach, większość naszych decyzji podejmowana jest na podstawie emocji. Chociaż chcielibyśmy wierzyć, że większość decyzji podejmujemy na podstawie faktów, zwykle tak nie jest. Emocje mogą podsycać i uruchamiać proces zakupu. Bez uwzględnienia emocji, możesz stracić sprzedaż.

Personalizacja doświadczenia klienta. Podczas tworzenia produktu skierowanego na klienta, kluczowe jest rozważenie zadowolenia klienta. Zadowolony użytkownik połączy się emocjonalnie z Twoim produktem i będzie bardziej skłonny do promowania i kupowania Twojego produktu. Utrzymywanie wyższego zadowolenia klienta jest kluczowe dla zmniejszenia współczynnika rezygnacji, poprawy ROI i zwiększenia celów sprzedażowych. Personalizacja jest również niezbędna do poprawy zadowolenia i lojalności klientów, generowania sprzedaży oraz pozostania istotnym dla klienta. Badania pokazują, że firmy, które tworzą spersonalizowane doświadczenia, zwiększają swoje przychody o 6-10% – 3 razy szybciej niż firmy, które tego nie robią. Personalizacja e-commerce ma na celu odwzorowanie doświadczenia indywidualnego poprzez tworzenie zachęcających do działań reakcji behawioralnych i kontekstowych danych w przekazach marketingowych. Na przykład można wykorzystać geolokalizację do nagłówków i podnagłówków lub stworzyć quiz, który pobudzi ciekawość związane z Twoim produktem i skieruje klienta do spersonalizowanego korzyści z produktu.

2. Dołącz multimedia

Zawartość wizualna pełni kluczową rolę w angażowaniu widowni oraz potencjalnych klientów. Warto zatem zadbać o zróżnicowane treści multimedialne, takie jak wideo czy obrazy, które uzupełnią informacje przekazywane przez naszą firmę. Badania wykazują, że konwersje na stronie docelowej mogą wzrosnąć aż o 86% w przypadku, gdy na niej umieszczono wideo. Jeśli oferujemy produkty, potencjalni nabywcy z pewnością zainteresowani są tym, co chcą kupić. Dlatego strona docelowa naszego produktu powinna zawierać przynajmniej zdjęcia produktu lub demonstrację oferowanej usługi. Warto zauważyć, że filmy produktowe różnią się znacząco w zależności od branży oraz rodzaju oferowanego produktu. Wideo dla pary butów trekkingowych nie będzie wyglądać tak samo jak wideo dla nowego smartfona czy luksusowego samochodu. Niemniej jednak, dla klientów obrazy, filmy oraz inne zasoby multimedialne, jakie udostępniamy, stanowią doskonałą alternatywę, gdy nie mogą fizycznie odwiedzić sklepu i samodzielnie zapoznać się z produktem.

3. Zawsze wzywaj do działania

Wprowadzenie klarownego i logicznego wezwania do działania po przedstawieniu produktu jest niezwykle istotne, jeśli chcemy skutecznie generować zainteresowanie stroną docelową produktu. Poniżej przedstawiamy kilka różnych rodzajów zachęt, które warto wypróbować, aby stworzyć przekonujące wezwanie do działania.

Zaproszenie do zapisania się: Tutaj możesz zaprosić swojego czytelnika do zapisania się na bezpłatną wersję próbną, przyszłe wydarzenie, kurs online itp., w zależności od Twojej oferty.

Dołącz do nas: Jest to idealne rozwiązanie dla osób zarządzających społecznością online lub produktem stworzonym we współpracy z więcej niż jednym użytkownikiem.

Subskrybuj: To prawdopodobnie najczęściej stosowane wezwanie do działania. Chociaż nie zobowiązuje czytelnika do dokonania zakupu, to jednak zachęca go do otrzymywania regularnych aktualizacji od Ciebie. To idealne rozwiązanie, jeśli chcesz rozwijać swoją publiczność.

Dowiedz się więcej: Jeśli Twoja strona docelowa nie zawiera wszystkich informacji, jakie chcesz przekazać, możesz zaprosić swoich odwiedzających do uzyskania dalszych szczegółów za pomocą tego wezwania do działania.

Wypróbuj za darmo: Większość firmowych stron internetowych oferuje bezpłatne wersje próbne z bardzo dobrego powodu – buduje to zaufanie do Twojego produktu i zwiększa sprzedaż. Pozwól potencjalnym klientom wypróbować lub przetestować Twój produkt przed zakupem za pomocą tego skutecznego wezwania do działania.

Zacznij: Od wirtualnego doświadczenia do bezpłatnej wersji próbnej, to wezwanie do działania może obejmować lub prowadzić do kilku zachowań.

4. Uruchom promocje

Wcześniej już wspomnieliśmy o znaczeniu wykorzystania bezpłatnych wersji próbnych w celu zwiększenia sprzedaży. Promocje, przeprowadzane w odpowiednim czasie, są skutecznym sposobem na zachęcenie do sprzedaży za pośrednictwem strony produktowej. Rodzaj promocji zależy od produktu, więc trudno jest uogólnić jedną metodę, która pomoże w zwiększeniu sprzedaży, zwiększeniu retencji klientów lub poprawie ruchu na stronie. Aby wybrać odpowiednie metody dla Twojego biznesu, konieczne jest dokładne zrozumienie Twojego produktu, grupy docelowej i rynku.

Warto zadbać o sprzedaż produktów poprzez wykorzystanie bezpłatnych reklam. Promocje również są skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem strony docelowej produktu. Rodzaj promocji zależy od produktu, więc trudno uogólnić jedną metodę, która pomoże zwiększyć sprzedaż, poprawić retencję klientów lub zwiększyć ruch na stronie. Aby określić odpowiednie metody dla Twojego biznesu, konieczne jest dogłębne zrozumienie produktu, grupy docelowej i rynku. Oto kilka rodzajów promocji, które można umieścić na stronie produktu:

  • Sprzedaż do uzupełnienia zapasów: często sklepy internetowe sprzedają tylko jeden produkt, a ich ideał klient kupuje produkt z ich strony i jest z niego zadowolony. Jednakże, nie zawsze dają mu wystarczająco przekonujący powód, aby powrócił i dokonał kolejnego zakupu. Możesz dodać model subskrypcji na swojej stronie docelowej, aby zachęcić do ponownych zakupów.
  • Promocje na zakup wielu produktów: oferując klientom rabat za zakup kilku produktów, zwiększasz prawdopodobieństwo zakupu, opierając się na psychologii polepszenia stosunku kosztów do korzyści.
  • Sprzedaż komplementarnych produktów: sprzedaż komplementarna polega na strategicznym umieszczeniu produktu obok koszyka klienta, aby zwiększyć prawdopodobieństwo kolejnego zakupu, np. popcornu do maszyny do robienia popcornu.
  • Ograniczone czasowo kupony lub rabaty: pilność jest potężną psychologiczną taktyką marketingową, która może przyspieszyć czas dokonywania zakupu przez klienta.

Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić, od stworzenia oddzielnej strony promocyjnej, przez wykorzystanie okienka pop-up, do dodania ich na listę subskrybentów. Jednak strategia (i struktura) jest prosta: klient musi zrobić B, aby otrzymać A. Planowanie i właściwe czasowanie Twojej promocji może mieć ogromny wpływ na Twoje wskaźniki wydajności. Ważne jest, aby przedstawić ją w odpowiednim czasie, aby zoptymalizować zaangażowanie Twojej publiczności. Możesz skorzystać z okazji, takich jak święta lub wydarzenia, np. czarnej piątki, aby uruchomić swoje promocje.

5. Optymalizuj na różnych platformach

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, konieczne jest zoptymalizowanie układów, aby strona docelowa była łatwo dostępna i używana przez różne przeglądarki i urządzenia, takie jak smartfony i tablety. Jeśli chodzi o smartfony, należy wziąć pod uwagę, że wiele osób lubi przeglądać strony jedną ręką i chce dokonywać prostych czynności kończyną palca. Aby zapewnić dostępność Twojej strony docelowej na różnych platformach, możesz poświęcić czas na stworzenie osobnej strony mobilnej dla urządzeń z mniejszymi ekranami. Powiększ przyciski i zrób je szerokie, co ułatwi ich klikanie, niezależnie od tego, który palec potencjalny klient używa. Możesz również dodać funkcję kliknięcia do przewijania, aby ułatwić dostęp do góry lub dołu strony. Stosuj z umiarem filmy i grafiki, a jednocześnie upewnij się, że tworzysz czytelne treści. Z powodu ograniczeń miejsca na urządzeniach mobilnych nie musisz dodawać każdego dostępnego szczegółu. Zamiast tego, zachowaj swoje informacje krótkie, skoncentrowane i zwięzłe. Korzystaj z układów jednokolumnowych dla ekranów mobilnych i ułatwiaj nawigację poprzez stosowanie przyczepnych nagłówków i stopki.

Stwórz z nami nowoczesną stronę internetową