slowa kluczowe

Wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, stały się dla nas czymś oczywistym i codziennym. Wystarczy wpisać interesujące nas hasło, by w ciągu zaledwie kilku sekund uzyskać potrzebne informacje. Jednakże, osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania może okazać się trudnym zadaniem, ale stanowi ono kluczowy element w dzisiejszym marketingu w sieci. Jednym ze sposobów na poprawę widoczności strony w Internecie jest odpowiednie dobieranie słów kluczowych, zarówno w treści strony, jak i w postach na blogu. Zachęcamy do dalszej lektury, by dowiedzieć się, jak rozpocząć badanie słów kluczowych!

Co to są słowa kluczowe?

W skrócie, słowa kluczowe to pojęcia, jakie wpisujemy w wyszukiwarkę, szukając informacji w internecie. Włączenie słów kluczowych na swojej stronie i w postach na blogu może pomóc w znalezieniu Twojej witryny przez użytkowników wyszukiwarek.

Załóżmy, że posiadasz stronę internetową, która skupia się na wypiekach. Jak ktoś ma odnaleźć Twoją witrynę, nie wiedząc, że istniejesz? Właśnie w tym celu warto skupić się na słowach kluczowych! Jeśli specjalizujesz się w przepisach na bananowe ciasto, koniecznie umieść na swojej stronie internetowej słowo kluczowe „bananowe ciasto”. Dzięki temu, gdy ktoś wpisze w Google frazę „przepis na bananowe ciasto”, odnajdzie Twoją stronę.

Im więcej słów kluczowych zawrzesz, a także im więcej treści stworzysz, które będą zawierać te słowa kluczowe, tym bardziej prawdopodobne jest, że użytkownik znajdzie Twoją stronę internetową w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe są kluczowym elementem marketingu w wyszukiwarkach oraz marketingu treści.

Dlaczego warto używać słów kluczowych?

Zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania jest możliwe dzięki wykorzystaniu słów kluczowych i zamieszczeniu na stronie wysokiej jakości treści. Dzięki temu możesz zająć wyższą pozycję w wyszukiwarkach, takich jak Google. Optymalnym rozwiązaniem jest, aby Twoja strona internetowa lub posty na blogu pojawiały się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google.

Zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej zależy od tego, ile osób wyszukuje słowa kluczowe i jak wysoko zajmujesz pozycję w wynikach wyszukiwania dla tych słów kluczowych. Im wyższa pozycja, tym więcej kliknięć otrzymasz na swojej stronie internetowej.

Rodzaje słów kluczowych

Główne słowa, inaczej nazywany „krótkim ogonem”, to zwykle 1-3 słowa lub wyrażenia, które obejmują szerokie zagadnienie. Przykładowo, „przepis na bananowy chleb” jest terminem głównym. Słowa kluczowe „bananowy chleb” często generują tysiące wyników w wyszukiwarkach.

Słowa kluczowe długiego ogona, nazywane także frazami kluczowymi, to wyrażenia składające się z 4 lub więcej słów, które koncentrują się na bardziej precyzyjnym temacie. Na przykład, „prosty i zdrowy przepis na bananowy chleb z owsianką” to przykład słów kluczowych długiego ogona.

Jak dobierać odpowiednie słowa kluczowe na stronę internetową?

Mając już pojęcie o tym, czym są słowa kluczowe, przyjrzyjmy się, jak można rozpocząć badania nad słowami kluczowymi, które warto dodać na stronę internetową. Przedstawimy prosty trzystopniowy proces, który pomoże określić, jakie słowa kluczowe warto umieścić na witrynie.

Krok 1: Analiza tematyki Twojej strony internetowej

Twoja lista słów kluczowych powinna być związana z treścią Twojej strony oraz z grupą docelową, którą chcesz przyciągnąć na swoją stronę internetową. Treść Twojej strony oraz to, co ciągle tworzysz i udostępniasz, powinno świadczyć o Twojej wiedzy w danej dziedzinie. Dlatego powinieneś być w stanie stworzyć tematyczne grupy, które będą punktem wyjścia dla Twoich słów kluczowych. Możesz to zrobić, tworząc grupy tematyczne i rozgałęziając je na podkategorie.

Krok 2: Badanie konkurencji

Przy rozpoczynaniu badań słów kluczowych zawsze ważne jest rozważenie konkurencji. Korzystając z narzędzi SEO, takich jak Semrush lub Ahrefs, można wpisać nazwy domen konkurentów, aby zobaczyć, dla których słów kluczowych aktualnie zajmują wysokie pozycje, lub których słów kluczowych używają w reklamach płatnych. Dzięki temu można uzyskać pomysł na słowa kluczowe, które można celować, a których konkurencja nie uwzględnia, lub które również warto rozważyć. Badania konkurencji mogą pomóc w węższym określeniu, jakie słowa kluczowe powinny zostać uwzględnione na Twojej stronie internetowej.

Krok 3: Przeprowadź badanie słów kluczowych

Po stworzeniu tematycznych kategorii i zidentyfikowaniu tematów, na które będziesz tworzył treści, możesz przystąpić do przeprowadzenia badań słów kluczowych. Podczas wyszukiwania słów kluczowych zobaczysz następujące informacje:
  • Keyword Difficulty (KD): poziom trudności słowa kluczowego informuje o tym, jak trudno będzie zajmować wysokie pozycje w rankingach wyszukiwarek, ponieważ konkurencja jest duża. Na przykład „przepis na bananowy chleb” ma poziom trudności słowa kluczowego wynoszący 73 (bardzo trudny), podczas gdy „prosty przepis na bananowy chleb z płatkami owsianymi” ma KD wynoszący 28 (średni).
  • Wolumen: wolumen to ilość wyszukiwań, jaką słowo kluczowe otrzymuje w ciągu miesiąca.
  • Koszt za kliknięcie: koszt za kliknięcie informuje, ile kosztuje reklamowanie Twojej strony internetowej, gdy ktoś wpisuje dane słowo kluczowe.
  • Liczba wyników wyszukiwania: informacja ta informuje, ile wyników jest dostępnych w wyszukiwarce, gdy wyszukasz dane słowo kluczowe.

Idealnie byłoby, gdyby słowa kluczowe, na które się skupiasz, miały wysoki wolumen i niski poziom trudności. Zastanów się nad swoimi kategoriami tematycznymi i zacznij określać słowa kluczowe, które pasują do tych kategorii. Słowa kluczowe krótkiego ogona są bardziej powszechne, co oznacza, że trudniej jest zająć wysokie pozycje w Google tylko poprzez kierowanie działań na słowa kluczowe krótkiego ogona. Dla frazy „przepis na bananowy chleb” jest tysiące wyników, więc trudno jest znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Słowa kluczowe długiego ogona są mniej powszechne, co oznacza, że mogą być łatwiejsze do zdominowania. Ważne jest, aby na swojej stronie internetowej zawierać zarówno słowa kluczowe krótkiego, jak i długiego ogona.

Kolejne kroki: Tworzenie treści

Teraz, gdy ustaliłeś swoje słowa kluczowe na podstawie swojej tematyki strony, możesz zacząć pracować nad treścią swojej witryny, w tym stronami internetowymi, stronami docelowymi i postami na blogu. Umieść swoje słowa kluczowe w tytułach tagów i meta opisach.

Badanie słów kluczowych to ważna część marketingu w wyszukiwarkach i marketingu treści, a upewnienie się, że stworzyłeś strategię słów kluczowych przed rozpoczęciem strategii treści, zagwarantuje, że tworzysz treści, które zostaną znalezione online.

Stwórz z nami nowoczesną stronę internetową