Promocja Twojej firmy

Żadna firma nie może funkcjonować bez klientów. Żeby natomiast ludzie chcieli korzystać z Twoich usług lub kupować Twoje produkty, muszą przede wszystkim wiedzieć o istnieniu Twojego biznesu i pozytywnie go odbierać. Kiedyś możliwości promocji przedsiębiorstwa były ograniczone – ulotka, broszura, plakat na mieście, reklama w prasie. Wraz z rozpowszechnieniem internetu pojawiło się wiele nowych sposobów na promocję własnego biznesu. Podstawa to wykorzystanie Google do promowania swojej działalności. Przedstawiamy najlepsze sposoby na spopularyzowanie swojej firmy dzięki wyszukiwarce Google.

Założenie i weryfikacja profilu firmy w Google.

Dzięki profilowi firmy w Google będziesz wyświetlać się w wynikach Google Maps, w lokalnych wynikach wyszukiwania Google oraz, po wpisaniu nazwy firmy i lokalizacji, w panelu wiedzy po prawej stronie. Biorąc pod uwagę, że Google coraz lepiej dostosowuje  wyniki do lokalizacji szukającego, informacja ta wydaje się być najistotniejsza.

W celu korzystania z firmowego profilu należy poddać weryfikacji własność wizytówki za pośrednictwem konta Google Moja Firma. Wówczas będziesz mógł optymalizować wizytówkę i aktualizować dane, aby uzyskać wyższe pozycje w wyszukiwarce, a wyszukiwania stały się trafniejsze.

Założenie firmowej strony internetowej.

Posiadanie strony internetowej firmy jest obecnie czymś naturalnym, niezależnie od tego, w jakiej branży się działa. Dzięki stronie www wielu potencjalnych klientów może Cię odnaleźć. Jest ona również niezastąpionym źródłem informacji o Twojej firmie dla tych obecnych. Ci, którzy odnajdą Cię np. w mediach społecznościowych, również będą zainteresowani wizytą na Twojej stronie, zanim zdecydują się na zakup produktu czy skorzystanie z usługi.

Strona internetowa promuje firmę nawet wtedy, gdy śpisz. Prezentuje jej ofertę, przedstawia historię firmy i wyznawane przez nią wartości, dostarcza informacji na temat danych kontaktowych przez całą dobę. Wyświetlając reklamę, publikując informacje o sobie w mediach społecznościowych i serwisach zewnętrznych, umieść koniecznie link do strony głównej swojej witryny. Dzięki temu, korzystając z analiz, dowiesz się, z których kanałów pochodzi największy ruch, oraz zdobędziesz cenne informacje o swoich odbiorcach.

Aby porządnie promować swoją firmę i się rozwijać, bezpłatne rozwiązania dotyczące stworzenia strony będą niestety niedostateczne. Konieczne jest posiadanie profesjonalnie prezentującej się strony internetowej z możliwością skalowania oraz dodawania funkcji, a także własnej nazwy domeny.

Pozycjonowanie strony internetowej.

Pozycjonowanie strony to kolejny zabieg w promowaniu firmy. Ma doprowadzić do osiągnięcia przez witrynę wysokiej pozycji w wyszukiwarkach – głównie w wyszukiwarce Google. Nie jest to jedno działanie, lecz wieloetapowe. Stanowi zbiór różnych praktyk, które obejmują: dodanie odpowiednich słów kluczowych w określonych miejscach na stronie, tworzenie oryginalnych, wartościowych treści opatrzonych tagami, zapewnienie bezpieczeństwa i niezmiennej szybkości ładowania strony.

Strona internetowa musi być zoptymalizowana w 3 obszarach: technicznym, na stronie oraz poza nią, jeśli ma pojawiać się w wyszukiwarkach wśród wyników dla odpowiednich fraz kluczowych. Optymalizacja pod kątem technicznym ma sprawić, że strona będzie zrozumiała i dobrze widoczna dla robotów Google. Optymalizacja treści na stronie polega na przygotowaniu unikalnych, zawierających słowa kluczowe i wartościowych dla odbiorców tekstów, które uplasują stronę internetową wysoko w rankingu Google. Aktualnie posiadanie dobrze zoptymalizowanej witryny jest dla większości firm nadrzędną praktyką marketingową.

Aktywność w social media.

Social media to najlepszy kanał komunikacji zarówno z ludźmi, którzy już znają i wybierają Twoją markę, jak i z tymi dla których pozostaje ona jeszcze nieodkryta. Posiadanie aktywnych profili na Facebooku czy Instagramie jest równie ważne jak posiadanie strony internetowej. Większość klientów przed dotarciem na stronę www firmy odwiedza jej profil w mediach społecznościowych. Badania wykazały, że zachowanie takie dotyczy 58% konsumentów i stanowi to znaczący wzrost w porównaniu do minionych lat.

Przed rozpoczęciem kampanii marketingowej w mediach społecznościowych przygotuj plan działania i wyznacz cele. Zapewne chcesz zdobyć nowych klientów, wygenerować dodatkowy ruch na stronie internetowej i zwiększyć obroty firmy, poznać profil swojego klienta, dowiedzieć się, z jakich platform korzysta.

Media społecznościowe nastawione są na dwustronną komunikację z klientem, interakcje. Powinieneś starać się regularnie odpowiadać na komentarze użytkowników, ich zapytania, aby poczuli się ważni i szanowani przez Twoją firmę i zechcieli np. zaobserwować Twój firmowy profil. Sprawdzaj systematycznie analizy udostępniane przez serwisy społecznościowe, aby przekonać się, czy prowadzone działania są skuteczne, i modyfikować je w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników.

Jakie treści publikować w mediach społecznościowych? 

Odpowiednie treści to takie, które są dostosowane do Twoich odbiorców. Jeśli znasz swoją grupę docelową, łatwiej będzie Ci określić, co chciałaby przeczytać i zobaczyć, jakie treści będą dla niej angażujące i wartościowe. Możesz dzielić się wiedzą, udostępniać bezpłatnie przydatne wskazówki i rady, dzięki którym Twój profil zostanie uznany za wartościowy i będzie traktowany jako cenne źródło informacji, co zaowocuje napływem nowych klientów. Zainwestuj w profesjonalne, interesujące zdjęcia oraz wideo i zadbaj o spójny wizerunek marki. Pamiętaj, że to nagranie wideo jest najbardziej angażującym materiałem, więc staraj się wykorzystywać je jak najczęściej.

Wykorzystanie e-mail marketingu.

Komunikowanie się za pośrednictwem mailingu pozwala na podtrzymywanie relacji z obecnymi klientami i personalizację treści, tj. dostosowanie jej do konkretnych odbiorców, ich preferencji, zainteresowań. To zaplanowanie działanie możesz wykonywać, aby wysyłać oferty ograniczone czasowo, sezonowe promocje, informować o wprowadzeniu nowej usługi lub produktu. Zaletą e-mail marketingu jest to, że adresując wiadomość do osób, które korzystają już z Twoich usług lub nabyły wcześniej Twoje produkty, możesz liczyć na wysoki współczynnik konwersji. Nie chodzi wyłącznie o podjęcie przez tych odbiorców decyzji zakupowej. Istotne jest również udostępnianie przesłanej przez Ciebie oferty mailowej innym osobom, które jeszcze nie miały nigdy kontaktu z Twoją firmą. Wyniki e-mail marketingu są dostępne natychmiastowo: zobaczysz m.in. ilu odbiorców otworzyło Twoją wiadomość czy kliknęło w jakikolwiek zawarty w niej link. Dowiesz się tym samym, czy kampania e-mail marketingowa przyniosła oczekiwane efekty sprzedażowe.

Stwórz z nami nowoczesną stronę internetową