Najlepsze wskazówki dotyczące Google Ads
Reklamowanie za pośrednictwem Google ADS nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Ponadto, wymaga to czasu na odpowiednie zaplanowanie kampanii i naukę działania programu. Jednak jeśli opanujesz tę sztukę, możesz odnieść wiele korzyści z wykorzystania Google Ads. Dlatego też zebraliśmy tutaj wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć sukces w Google Ads.
Jak działa ADS?
Twój sukces w Google Ads zależy więc od kwoty, jaką oferujesz, ale również od ogólnej jakości kampanii i wszystkich jej elementów. Samo składanie odpowiednich ofert nie wystarczy, aby Twoja reklama była wyświetlana. Dzięki poniższym wskazówkom zwiększysz swoje szanse na sukces w Google Ads.
Wskazówki, jak zwiększyć Wynik Jakości
Ocena jakości, którą otrzymujesz, jest niezwykle istotna dla osiągnięcia sukcesu, a na nią możesz wpływać na różne sposoby. Twoja ocena jakości automatycznie rośnie, gdy tworzysz udane kampanie. Należy dążyć do jak najwyższej oceny jakości od samego początku i stale ją poprawiać. Poniższe wskazówki pomogą Ci w tym zadaniu.
1. Strona zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek
Google nie tylko ocenia jakość Twojej reklamy, ale także jakość Twojej witryny. Przed rozpoczęciem kampanii w Google Ads ważne jest, abyś poświęcił uwagę optymalizacji SEO.
Im wyższy wynik SEO Twojej strony w Google, tym wyższa będzie Twoja ocena jakości w Google Ads. Dlatego upewnij się, że technologia i treść Twojej witryny są w pełni zoptymalizowane, oraz że pracujesz nad budową linków.
Atsep to specjaliści SEO, którzy mogą zoptymalizować Twoją stronę internetową pod kątem wyszukiwarek i Google Adwords. Korzystamy z narzędzia o nazwie SEO Surfer, które pozwala nam przeprowadzić analizę Twojej witryny, dokonać analizy konkurencji i jednocześnie zobaczyć, co już jest dobrze, a gdzie leżą obszary do poprawy. Optymalizujemy Twoją witrynę, abyś mógł bez obaw rozpocząć swoją przygodę z Google Ads.
2. Idealne strony docelowe
Dobra strona docelowa spełnia kilka warunków. Powinna być 1) responsywna, 2) szybka, 3) unikalna i 4) wiarygodna. Ponadto, powinna zawierać jasne 5) dane kontaktowe, 6) prostą strukturę oraz 7) słowa kluczowe, które są zgodne z Twoją reklamą.
3. Zacznij mocno
Aby osiągnąć wysoki wskaźnik CTR, istotne jest silne rozpoczęcie. Google bierze pod uwagę całą Twoją historię w ADS przy określaniu oceny jakości, co oznacza, że kampanie, które odniosły mniejszy sukces, obniżają tę ocenę.
Następne wskazówki mają na celu zwiększenie wskaźnika CTR i tym samym oceny jakości.
4. Licytuj wyżej na początku
Dlatego zawsze warto na początku korzystania z Google Ads postawić wyższą stawkę. Wiele narzędzi do analizy słów kluczowych, takich jak Moz, Ubersuggest, Keyword Finder oraz Planer słów kluczowych Google, podaje informacje na temat CPC dla poszczególnych słów kluczowych. Skorzystaj z tego.
5. Dodaj rozszerzenia do reklamy
Rozszerzenia to linki do innych stron na Twojej witrynie, które mogą być dla nich bardziej interesujące. Dając im dodatkowe opcje, zwiększasz szanse na kliknięcie w Twoją reklamę, co przekłada się na wyższy wskaźnik CTR.
6. Pisz doskonałe teksty
Wykorzystaj wielkie litery, grafiki i interpunkcję, aby przyciągnąć uwagę. Tekst powinien być aktywny i zachęcający do podjęcia działania przez użytkownika. Pamiętaj jednak, że zachowanie profesjonalnego tonu jest ważne, dlatego stosuj te elementy z umiarem.
7. Postaraj się, aby Twoja reklama była jak najbardziej trafna
Im bardziej reklama jest istotna dla wprowadzonego słowa kluczowego, tym większe jest prawdopodobieństwo jej wyboru. Istotność wyrażasz poprzez odpowiednie wybieranie słów kluczowych i zadbanie o to, aby idealnie pasowały do tego, co reklamujesz.
8. Uporządkuj swoje kampanie
Warto zatem poświęcić czas na odpowiednie dobranie słów kluczowych oraz organizację grup reklamowych i kampanii. W tym celu przygotowaliśmy kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać najlepsze słowa kluczowe dla Twoich reklam.
9. Używaj słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym
Google rozróżnia różne rodzaje słów kluczowych, a jednym z nich są słowa kluczowe szerokie. Reklama jest wtedy wyświetlana wszystkim osobom, które wykonują wyszukiwanie z wykorzystaniem słowa kluczowego, które w najszerszym sensie odnosi się do twojego słowa kluczowego.
10. Używanie zmodyfikowanych słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym
Ta metoda wyszukiwania jest bardzo szeroka i może być stosowana, jeśli chcesz dotrzeć do szerszej grupy odbiorców za pomocą reklamy. Jednocześnie musisz być świadomy, że konkurencja będzie większa, a szansa na kliknięcie w Twoją reklamę przez użytkowników internetu będzie mniejsza.
11. Używaj fraz kluczowych
Możliwe jest również wyświetlanie Twojej reklamy na podstawie dokładnego zdania za pomocą słów kluczowych frazowych. Użytkownik internetu, który wpisuje zapytanie, musi dokładnie odwzorować Twoje zdanie, w przeciwnym razie reklama nie zostanie wyświetlona.
Ta opcja jest bardziej precyzyjna i może przynieść korzyści. Pozwala dotrzeć do dokładnie takiej grupy odbiorców, na jaką skierowana jest Twoja reklama. Aby skorzystać z tego rodzaju słów kluczowych, należy je umieścić w cudzysłowie, np. „mężczyźni buty”.
Twoja reklama będzie wyświetlana, gdy ktoś wyszukuje „mężczyźni buty w Płocku”, ale nie pojawi się, jeśli wpisze „buty dla mężczyzn w Płocku”. Należy jednak rozważnie korzystać z tego typu słów kluczowych, aby przyciągnąć odpowiednich klientów do Twojej reklamy, jednocześnie nie wykluczając potencjalnych nabywców.
12. Używanie dokładnych słów kluczowych
Wtedy reklama zostanie wyświetlona jedynie w przypadku dokładnego wpisania frazy „buty męskie” i nic poza tym. Wyrazy takie jak „czerwone buty męskie”, „poszukiwane buty męskie” nie będą uwzględniane.
13. Wybierz słowa kluczowe z długiego ogona
Frazy długiego ogona są dłuższe od fraz kluczowych ogólnych. Dzięki temu masz możliwość wyboru frazy kluczowej, która ma niewielką konkurencję, ale nie jest często wyszukiwana. Docierasz w ten sposób do wąskiej grupy odbiorców, ale są to osoby szczególnie zainteresowane Twoim produktem. Ponadto, z uwagi na ograniczoną konkurencję, koszt na kliknięcie (CPC) jest również niższy.
14. Używaj również wykluczających słów kluczowych
Poprzez staranne dobieranie słów kluczowych decydujesz, kto zobaczy Twoje reklamy. Masz wpływ na stopień konkurencji, liczbę wyświetleń oraz trafność.
Warto również zastosować negatywne słowa kluczowe. Są to słowa, które chcesz wykluczyć związane z Twoimi reklamami. Dzięki nim możesz precyzyjniej dopasować szerokie słowo kluczowe.
15. Sporządź z góry jasny plan finansowy
Ogólny cel „zwiększenia współczynnika konwersji” jest niewystarczająco precyzyjny. Dlatego warto wybrać cel bardziej sprecyzowany, na przykład: „zwiększenie współczynnika konwersji o 3 procent przy wydatku 500 zł miesięcznie”. Określ dokładnie, ile chcesz przeznaczyć na kampanię i nie przekraczaj tego limitu.
16. Bądź cierpliwy i nie oczekuj zbyt wiele
Im bardziej cierpliwy jesteś, tym lepsze będą Twoje reklamy. Im dłużej będą się one wyświetlać, tym większy sukces osiągniesz w Google Ads. Kontynuuj pracę nad jakością Swojej oceny, analizuj postępy, wprowadzaj ulepszenia i nie ustępuj. Zobaczysz, że również Ty będziesz czerpał korzyści z Google Ads.
17. Przeprowadź analizę konkurencji
Zawsze przeprowadzaj badania dotyczące działań konkurencji, sposobu reklamowania ich produktów, wykorzystywanych unikalnych cech oraz słów kluczowych, na które się skupiają. Staraj się również wskazać ich słabe punkty i odpowiednio na nie zareagować.
Oceniaj również to, co czyni Cię wyjątkowym i w jaki sposób możesz prześcignąć konkurencję. Wyobraź sobie, że Twoja reklama jest obok reklam konkurentów i jak dbasz o to, aby właśnie Twoja została kliknięta.
18. Połącz swoje konta Google Ads i Analytics
Możliwe jest połączenie Twojego konta Google Analytics z kontem Google Ads. Jest to również logiczne, ponieważ oba są programami oferowanymi przez Google. Dzięki temu połączeniu będziesz miał dostęp do większej ilości danych dotyczących Twoich kampanii reklamowych, zwłaszcza dotyczących użytkowników, którzy klikają na Twoje reklamy. Wykonując to połączenie, będziesz również skupiał się na remarketingu.
19. Kontynuuj obiektywną analizę swoich reklam
Nadzoruj uważnie postępy swoich reklam i dokonuj dostosowań, jeśli uważasz, że jest to konieczne. Czasami zmiana formuły tytułu, lepszy opis lub inny link może zdziałać cuda.
20. Twórz kampanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych
Więcej niż połowa przeprowadzanych wyszukiwań jest dokonywana za pomocą urządzeń mobilnych. Choć to oczywiste, jeśli Twoja kampania nie jest na to przygotowana lub korzystasz z nieodpowiedniej strony docelowej, która nie jest responsywna, tracisz szansę na zdobycie wielu potencjalnych klientów.
21. Kontynuuj inwestowanie
Reklamowanie się poprzez Google Ads na wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania ma wiele zalet. Dzięki temu możesz bezpośrednio skierować użytkowników internetu na wybraną przez siebie stronę docelową, a reklamy mogą zostać postrzeżone jako najlepsze, zajmując pierwsze miejsce nad wynikami wyszukiwania. Dlatego warto kontynuować inwestowanie w markę, być na bieżąco i bez wątpienia przyniesie to liczne korzyści.
22. Skoncentruj się na własnym obszarze roboczym
W Google Ads określasz swoje obszary działania, co pomaga w dotarciu do odpowiednich odwiedzających. Jeśli Twoja kwiaciarnia działa w Płocku, nie chcesz pokazywać reklamy osobom w Warszawie. Korzystając z opcji „targetowanie promienia”, możesz temu zapobiec.
23. Dbaj o aktualność swoich reklam
Niezwykle istotne jest, aby Twoje reklamy były aktualne. Nikt nie chce widzieć oferty, która już wygasła lub produktu, który został już wyprzedany. Jeśli masz obawy, że o tym zapomnisz, skorzystaj z opcji ustawienia limitu czasowego dla swojej kampanii.
24. Utwórz dynamiczne reklamy w wyszukiwarce
Możesz także poprosić Google o utworzenie reklamy dla Ciebie. Możesz to zrobić za pomocą opcji Dynamiczne Wyszukiwanie. Twoja strona internetowa powinna zawierać co najmniej 100 stron, a Google odwiedza ją, aby stworzyć reklamy na podstawie tam znalezionych informacji. Ty przekazujesz podstawowe dane, a Google zajmuje się resztą.
25. Wybierz kampanię Google Express
Google Express to również sposób automatyzacji kampanii reklamowej. Przekazujesz zarządzanie kampaniami Google i określasz miesięczną kwotę, jaką chcesz wydać. Google dobiera najlepsze ustawienia i dba o to, abyś pozostał w ramach swojego miesięcznego budżetu. Ta opcja jest szczególnie przydatna dla początkujących i dla osób, które mają niewiele czasu do dyspozycji.
26. Utwórz wiele reklam testowych na grupę reklam
Zwłaszcza na początku warto stworzyć kilka testowych reklam dla każdej grupy reklamowej. Dopiero przez popełnianie błędów i odnoszenie sukcesów dowiesz się, co działa dobrze, a co nie. Na samym początku może być nieco zagmatwane, ale po czasie uda Ci się znaleźć właściwą formułę. Lepiej jest popełnić błąd i dokonać poprawek, niż pozostawać w martwym punkcie. Ucz się szybko i ewentualnie zwróć się o pomoc do specjalistów, ponieważ zbyt długi okres słabych wyników może obniżyć Twój wskaźnik jakości.
27. Wykorzystaj swoje unikalne cechy
Zadaj sobie wcześniej pytanie, jakie są unikalne cechy wyróżniające Cię spośród konkurencji. Prawdopodobnie potrafisz wymienić aż 20 powodów, dlaczego jesteś lepszy, ale spróbuj spojrzeć na to z perspektywy użytkownika internetu. Jeśli reklamujesz się w sieci reklamowej Google, masz do dyspozycji jedynie tekst, którym możesz przyciągnąć uwagę. Dlatego istotne są mocne i przekonujące unikalne cechy. Od pewnego czasu Google Ads wprowadził możliwość dodawania wyróżnień do reklamy. Możesz przedstawić trzy unikalne cechy za pomocą dwóch lub trzech słów, które zostaną wyświetlone pod Twoją reklamą. Nie obawiaj się wywyższać siebie, ponieważ konkurencja również to robi.
28. Użyj rozszerzenia połączeń
Wielu ludzi korzysta z urządzeń mobilnych podczas wykonywania wyszukiwań. A telefony komórkowe służą również do dzwonienia. Dodanie rozszerzenia odsyłającego do połączenia telefonicznego w Twojej reklamie zachęca użytkowników internetu do bezpośredniego kontaktu telefonicznego z Twoim sklepem, instytucją lub firmą. Po nawiązaniu rozmowy telefonicznej znacznie łatwiej jest przekonać ich do podjęcia konkretnej działalności w porównaniu do działań online.
29. Dodaj wezwanie do działania
Twoja strona docelowa powinna zawierać wywołanie do działania (call to action). Może to być na przykład przycisk „Kup teraz”, „Dodaj do koszyka”, „Skontaktuj się” lub „Zapisz się”. Dodanie takiego samego wywołania do działania do Twojej reklamy, jak na stronie docelowej, zapewni spójność i zwiększy szansę na konwersję.
30. Nie bądź zbyt zimny
Warto dodać odrobinę emocji do Twoich reklam. Chodzi o to, abyś grał na ludzkich emocjach osób, które oglądają Twoją reklamę. Każdy lubi w reklamie zobaczyć nutkę personalizacji. Pisz swoje teksty z myślą o ludziach, dodając na przykład zwroty takie jak „również w Twojej okolicy” czy „darmowa przesiadka”, oczywiście bez przesady. Bezpośrednio zwracaj się do odbiorców, dostosowuj treść do ich potrzeb, jednocześnie zachowując profesjonalizm. Nadmiernie emocjonalna reklama może wydawać się sztuczna, natomiast zbyt zimna i obojętna może odstraszać.
31. Dodaj minutnik
Google umożliwia dodanie do Twoich reklam funkcji odliczania czasu. Dzięki niej można wyświetlać licznik, który odlicza dni i godziny do zakończenia określonej promocji. To pozwala wykorzystać emocje użytkowników internetu, którzy obawiają się przegapić korzystną ofertę, która wydaje się zbyt dobra, by była prawdziwa. Ludzie mają naturalną skłonność do oporu wobec sytuacji, w których czują się wykluczeni. Należy jednak używać tej funkcji umiejętnie i nieagresywnie. Poprzez subtelne zastosowanie odliczania czasu zauważysz, że więcej osób będzie klikać w Twoją reklamę.
32. Używaj sieci wyszukiwania Google do reklam kierowanych na słowa kluczowe
Sieć reklamowa Google składa się z strony wyszukiwania Google oraz powiązanych wyników wyszukiwania. Reklamy w tej sieci są wyświetlane powyżej wyników wyszukiwania, gdy wprowadzony zostaje odpowiedni termin. Ta forma reklamy skierowana jest do użytkowników, którzy za pośrednictwem wyszukiwarki szukają Twojego produktu lub usługi. Płatność odbywa się w oparciu o metodę CPC. Reklamowanie w sieci Google jest bardziej kosztowne, ale jednocześnie skuteczne i efektywne. Twoja reklama nie jest wyświetlana przypadkowo, lecz trafia do osób, które już wiedzą, czego potrzebują. Szansa na kliknięcie w Twoją reklamę jest większa. Są to statyczne reklamy tekstowe, dlatego kluczowe jest ich odpowiednie wypełnienie, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających. Wielu specjalistów określa pozycję w tych reklamach jako pozycję 0, gdyż znajdują się one jeszcze nad wynikami wyszukiwania.
33. Użyj sieci reklamowej Google, aby dotrzeć do określonej grupy odbiorców
Za pomocą Google Display Network możesz skierować swoje reklamy do określonej grupy docelowej. Będą one wyświetlane na milionach stron internetowych należących do Google oraz setkach tysięcy aplikacji Google. Może to być na przykład baner w filmie na YouTube, reklama wideo podczas otwierania aplikacji lub reklama graficzna na stronie internetowej. Płacisz w tym przypadku za wyświetlenia (CPM) lub za osiągnięcie konwersji (CPA), a ceny są zazwyczaj niższe. W ramach tej formy reklamy nie kierujesz się do osób, które już wykazują zainteresowanie Twoim produktem lub usługą, lecz do osób, które spełniają demograficzne kryteria Twojej grupy docelowej. Mogą to być na przykład wiek, płeć, miejsce zamieszkania oraz zainteresowania.
34. Korzystaj z Zakupów Google, jeśli masz sklep internetowy
Platforma Google Shopping to miejsce, gdzie zgromadzone są produkty dostępne do zakupu. Można ją porównać do wirtualnego targowiska. Jeśli ktoś przeszukuje Google Shopping w poszukiwaniu konkretnych męskich butów, zostaną mu wyświetlone wszystkie reklamy sklepów oferujących te produkty. Będą widoczne informacje takie jak cena, zdjęcie, nazwa sklepu, stan towaru oraz inne istotne dane. Mając ograniczoną przestrzeń, ważne jest, aby wyeksponować swoją przewagę i pokazać, dlaczego jesteś najlepszy.
Korzystając z tych 34 wskazówek dotyczących korzystania z Google Ads, możesz mieć pewność, że Twoja kampania będzie trwała długo, przyniesie sukcesy i przyniesie owoce. Jeśli potrzebujesz pomocy skorzystaj z naszej oferty reklam marketingu internetowego.