pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne stanowi niezwykle istotny dla firmy element marketingu, który przynosi spore korzyści w stosunku do poniesionych kosztów. Polecane jest szczególnie firmom, które prowadzą działalność na ograniczonym terenie. Zanim zdecydujesz się na skorzystanie z usługi pozycjonowania lokalnego, wyjaśnimy dokładniej, na czym ono polega, czym różni się od pozycjonowania krajowego, jakie branże przede wszystkim powinny z niego skorzystać.

Pozycjonowanie lokalne (lokalne SEO) – czym jest?

Pozycjonowanie lokalne to działania, które mają doprowadzić do wzrostu pozycji i poprawy widoczności strony internetowej, a także wizytówki Google w wyszukiwarce i Mapach Google w odniesieniu do określonej lokalizacji. Lokalne SEO jest najbardziej korzystne dla biznesów lokalnych, prowadzących sprzedaż lub świadczących usługi stacjonarnie. Użytkownicy internetu poszukując w Google danych produktów lub specjalistów, zwykle wpisują jego nazwę wraz z nazwą miejscowości bądź regionu. Jeśli np. jesteś dentystą, fryzjerem lub prowadzisz warsztat samochodowy i chcesz, aby potencjalni klienci z okolicy Cię odnaleźli, ta usługa jest dla Ciebie.

Czym różni się pozycjonowanie lokalne od pozycjonowania krajowego?

Każde pozycjonowanie ma poprawić widoczność firmy i jej produktów lub usług w sieci. Pozycjonowanie krajowe jest wskazane, jeśli chcesz docierać do szerokiej grupy odbiorców, adresujesz swoją ofertę do klientów z całej Polski. Pozycjonowanie lokalne koncentruje się natomiast na odbiorcach w konkretnej lokalizacji. Może to być miasto, region, dzielnica.

Działania składające się na pozycjonowanie lokalne:

Pozycjonowanie lokalne (lokalne SEO) to proces, na który składają się różne rodzaje działania:

  • pozycjonowanie strony, tj. optymalizacja techniczna i stworzenie tekstów, które zwiększą jej widoczność dla określonych słów. Przykładowo w przypadku strony salonu fryzjerskiego z Krakowa będzie to „fryzjer Kraków”.
  • pozycjonowanie wizytówki Google, czyli dodawanie danych teleadresowych, godzin otwarcia, zdjęć, publikacja postów, zbieranie opinii od miejscowych klientów, w celu poprawy pozycji i widoczności wizytówki w określonej lokalizacji.
  • działania zewnętrzne – w tym tworzenie wizytówek NAP w internetowych katalogach firmowych i lokalnych serwisach. Wizytówkę należy przypisać do odpowiedniej branży i lokalizacji oraz zadbać o jak najbardziej szczegółową prezentację firmy.

Jakie branże najbardziej skorzystają na usłudze pozycjonowania lokalnego?

Pozycjonowanie lokalne to idealne rozwiązanie dla całego szeregu branż, w których klientów na produkty bądź usługi poszukuje się lokalnie. Wszystkich tych branż nie wymienimy, bo lista jest naprawdę długa. Wymieńmy zatem przynajmniej kilka rodzajów usług, dla których lokalne SEO sprawdzi się  najlepiej: usługi kosmetyczne, usługi fryzjerskie, usługi medyczne, usługi budowlane i naprawcze, usługi motoryzacyjne, usługi sprzątania.

Od czego zaczynamy pozycjonowanie lokalne?

Pierwszym krokiem jest odpowiedni dobór słów kluczowych, na które strona internetowa i wizytówka Google będą pozycjonowane. Skupiamy się na tych frazach, które najczęściej są wpisywane w wyszukiwarkę przez internautów i zawierają nazwę lokalizacji, z którą jest powiązana Twoja firma. Istnieje wiele narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, bardzo pomocnym i jednocześnie bezpłatnym jest m.in. Google Keyword Planner.

Jak długo trwa pozycjonowanie lokalne?

Proces pozycjonowania lokalnego wymaga trochę czasu i cierpliwości w oczekiwaniu na rezultaty. Trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy. To, kiedy będą widoczne pierwsze efekty zależy od wielu czynników. Wśród nich jest branża, konkurencja, wielkość strony, to, z jakiego poziomu zaczynamy działania pozycjonujące, a także kto wykonuje pozycjonowanie. Aby przebiegało sprawniej, najlepiej zlecić je profesjonalnej agencji interaktywnej. Pamiętaj, że im więcej czasu i pracy zostanie przeznaczone na pozycjonowanie, tym większa będzie jego skuteczność.

Pozycjonowanie lokalne – na co ponadto zwrócić uwagę?

Aby klienci bez problemu odnaleźli Twoją firmę w sieci, zadbaj o spójność informacji widocznych w wizytówce Google, na stronie internetowej, w mediach społecznościowych i we wszystkich pozostałych miejscach, w których udostępniasz informacje o swoim biznesie. Brak zgodności informacji może mieć wpływ na słabsze efekty pozycjonowania.

Stwórz z nami nowoczesną stronę internetową