Wyniki wyszukiwania

Wyniki wyszukiwania to lista stron internetowych, zdjęć, wideo, map i innych treści, które pojawiają się w odpowiedzi na wprowadzone przez użytkownika zapytanie w wyszukiwarce. Istnieją różne rodzaje wyników wyszukiwania, ale najpopularniejsze z nich to:

Wyniki organiczne:

Są to strony internetowe, które Google lub inna wyszukiwarka uważa za najlepsze pasujące do wprowadzonego zapytania. Wyniki organiczne pojawiają się w centrum strony wyników wyszukiwania i nie są reklamami płatnymi.

Wyniki reklamowe:

To płatne reklamy, które pojawiają się na górze lub dołu strony wyników wyszukiwania. Firmy płacą za umieszczenie swoich reklam na stronie wyników wyszukiwania i zwykle wyświetlają się dla wybranych słów kluczowych.

Mapy – wizytówki firm:

Wyszukiwarki mogą wyświetlać mapy i dane kontaktowe firm, które oferują usługi w określonym obszarze. Wyniki mapy są często widoczne w górnym lewym rogu wyników wyszukiwania.

Zdjęcia i wideo:

Wyszukiwarki mogą również wyświetlać wyniki wyszukiwania dla zdjęć i wideo związanych z wprowadzonym zapytaniem.

Wyniki organiczne czy kampanie reklamowe – Google ADS co wybrać?

SEO i Google Ads (dawniej AdWords) to dwie strategie marketingowe, które pomagają wprowadzić Twoją markę do SERP (wyników wyszukiwania) przed potencjalnymi klientami. SEO działa poprzez zwiększenie pozycji Twojej witryny w wynikach organicznych, umożliwiając Ci pozycjonowanie się dla zapytań dotyczących Twojej treści. Reklamy Google pozwalają na kierowanie do określonych fraz kluczowych, a następnie tworzenie reklam promujących Twoją witrynę i treść dla osób korzystających z tych słów kluczowych.

Oba sposoby mogą pomóc w zwiększeniu ogólnej widoczności w wyszukiwarkach, ale należy pamiętać, że próba określenia, który z nich jest najlepszy nie jest do końca taka oczywista. Silna i trwała obecność online wymaga od marek korzystania z obu kanałów i tworzenia strategii, która połączy je, aby zmaksymalizować potencjał online marki.

Pozycjonowanie i reklamy płatne wzajemnie się uzupełniają. Zarządzanie SEO polega na tym, aby Twoja witryna była atrakcyjna dla klientów i tworzeniu treści, które odpowiadają ich potrzebom i angażują ich. Dotyczy to nie tylko materiałów, które piszesz, ale także optymalizacji układu i projektu witryny, aby zapewnić, że jest ona łatwa w nawigacji oraz przyjazna dla użytkowników, czytelna oraz prosta w obsłudze.

Z kolei Google Ads to forma reklamy wyświetlanej online. Pozwala płacić za klikniecie zainteresowaną osobę w Twoją reklamę. Ta reklama jest wyświetlana użytkownikom, którzy wpisują w wyszukiwarki określone frazy, co pozwala dotrzeć do użytkowników zainteresowanych tylko określonymi  tematami. Dlatego płatne reklamy – Google ADS mogą pomóc Ci uzyskać pożądaną widoczność dla ważnych słów kluczowych, nawet zanim uzyskasz wysoki ranking witryny, którego osiągnięcie może potrwać nawet kilka miesięcy. Połączenie SEO i SEM pozwoli na maksymalizację możliwości w SERP.

Czy kampanie reklamowe pomagają w wynikach organicznych?

Właściwie stosowane SEO i Google Ads mogą sprawnie współpracować. Marki, które śledzą uważnie swoje rankingi i ruch organiczny, mogą strategicznie wykorzystać reklamy, by zwiększyć widoczność istotnych słów kluczowych i generować płatny ruch tam, gdzie nie mają organicznego rankingu, aby dostać się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Google Ads może także służyć do testowania reakcji konsumentów na określone słowa kluczowe. Na przykład marki mogą tworzyć reklamy dla słów kluczowych, które rozważają optymalizować. Słowa kluczowe, które przyciągają użytkowników z wyższymi współczynnikami konwersji i większym zaangażowaniem, będą miały wyższy priorytet niż te, które osiągnęły mniejszy sukces.

Podobnie dane słów kluczowych z działań SEO mogą być wykorzystywane do znajdowania odpowiednich możliwości dla reklam. Odkrycie słów kluczowych, które mają wysokie współczynniki wyszukiwania, ale również dużą konkurencję – co oznacza, że zdobycie miejsca na pierwszej stronie SERP będzie trudne – prawdopodobnie będą dobrymi kandydatami do kampanii reklamowych.

Gdy marka buduje swoją strategię cyfrową, zrozumienie różnych ról Google Ads i SEO w budowaniu obecności online ma kluczowe znaczenie dla sukcesu. Im lepiej firmy wykorzystają te dwie różne funkcje w harmonii, tym lepsze są ich potencjalne wyniki w wyszukiwarkach.

Stwórz z nami nowoczesną stronę internetową