Seo

Techniczne SEO jest związane z optymalizacją wewnętrzną strony internetowej, mającą na celu poprawę jej widoczności w wyszukiwarkach. Chociaż istnieje wiele różnych czynników, które mogą wpływać na pozycję witryny, problemy techniczne mogą stanowić największe wyzwanie w dziedzinie rozwiązywania problemów związanych z SEO.

SEO to nie jedyny aspekt, z którego codziennie korzystają pisarze i marketerzy zajmujący się SEO. Jest to jednak ważny element, który pomaga w promocji stron internetowych, artykułów na blogach i stron produktowych oraz umożliwia osiągnięcie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Proces ten na pierwszy rzut oka wydaje się prosty: wystarczy użyć kilku określonych słów kluczowych, a witryna będzie wyżej w rankingu wyszukiwarek. Niestety, rzeczywistość jest bardziej złożona, a istnieją pewne błędy, o których powinien być świadomy każdy pisarz i marketer. W tym artykule omówimy niektóre z często popełnianych błędów.

Techniczne problemy SEO, które mogą zaszkodzić Twoim rankingom

Powszechnymi problemami technicznymi związanymi z SEO są duplikaty treści, uszkodzone linki oraz błędy indeksowania. Jeśli te kwestie nie zostaną naprawione, mogą uniemożliwić wyszukiwarkom prawidłowe indeksowanie witryny, co skutkuje niższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania, mniejszą liczbą odwiedzających i spadkiem przychodów.
 

Na szczęście istnieje wiele narzędzi i źródeł, które mogą pomóc w wykrywaniu oraz rozwiązywaniu problemów technicznych związanych z SEO. Regularne kontrolowanie witryny i eliminowanie wszystkich wykrytych problemów pozwoli zapewnić, że Twoja witryna będzie widoczna i dostępna zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek.

Problemy z indeksowaniem powodują spadek wyników SEO

Pierwszym i najczęstszym problemem, który często się pojawia, jest przypadkowa deprecjacja strony internetowej z powodu problemów z indeksacją. To wynika z powszechnej błędnej interpretacji i nieporozumienia dotyczących działania Google. Większość marketerów zakłada, że jeśli tworzą linki i strony, które nie są indeksowane, to wszystko jest w porządku.

Jednak w rzeczywistości tak nie jest. Google wykryje ten problem, a Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania zostanie obniżona. Prostym sposobem rozwiązania tego jest wykonanie prostej wyszukiwarki site:domain.com i sprawdzenie witryny. Dzięki temu dowiesz się, które strony są aktualnie indeksowane. Inną opcją może być analiza konkretnych stron pod kątem problemów z indeksacją za pomocą narzędzia Google Search Console.

Kanibalizacja słów kluczowych = pojawiają się mniej wysoko w wyszukiwarkach

Kanibalizacja ma miejsce, gdy na Twojej stronie internetowej istnieje wiele stron, które konkurują ze sobą na podobnych lub identycznych słowach kluczowych. Aby temu zapobiec, najlepiej skorzystać z narzędzi do śledzenia słów kluczowych. Pomogą one w monitorowaniu wydajności słów kluczowych, zarówno zbiorczo, jak i niezależnie od siebie.
 
Całkowite usunięcie tych treści jest ostatecznym rozwiązaniem i powinno być stosowane jedynie wtedy, gdy informacje są już nieaktualne dla Twojej strony internetowej. Jeżeli taka sytuacja ma miejsce i artykuł nadal osiąga wyższą pozycję niż strona, którą chcesz widzieć w wynikach wyszukiwania dla słów kluczowych użytych w tytule, rozważ jego usunięcie. Ponadto, różnicę między dwiema stronami docelowymi można rozwiązać poprzez modyfikację atrybutów meta, treści lub innych elementów, które wyeliminują niejasność dotyczącą, która strona jest bardziej istotna dla użytkownika.
 

Inną możliwością jest konsolidacja informacji dotyczących podobnych aspektów Twojej firmy, produktu lub usług na jednej stronie. W niektórych przypadkach połączenie stron może być skutecznym rozwiązaniem problemów związanych z SEO. Jeśli masz jakiekolwiek pytania na ten temat, nie wahaj się skontaktować z nami.

Brak optymalizacji tagów tytułu i metaopisów

Kolejnym istotnym aspektem SEO jest optymalizacja tagów tytułowych oraz meta opisów. Tagi tytułowe to tekst, który pojawia się na stronie wyników wyszukiwania jako klikalny nagłówek dla danego rezultatu, natomiast meta opisy to krótkie teksty, które wyświetlane są poniżej tagu tytułowego. Oba te elementy odgrywają istotną rolę w pomaganiu użytkownikom w odnalezieniu Twojej strony internetowej, a zarazem mogą być zoptymalizowane poprzez uwzględnienie odpowiednich słów kluczowych.

Duplikaty treści są również jedną z przyczyn, które szkodzą wynikom SEO

Jak już pewnie wiesz, SEO jest kluczowe dla przyciągania ruchu na Twoją stronę internetową. Optymalizując ją pod kątem wyszukiwarek, możesz zapewnić, że większe grono osób będzie miało szansę zobaczyć Twoją witrynę. Niestety, jednym z najczęstszych błędów, jakie popełniają webmasterzy, jest stosowanie duplikatów treści.
 

Kiedy wyszukiwarki natrafią na identyczne lub bardzo podobne treści na różnych stronach lub witrynach, obniżają ranking tych stron, ponieważ Google porównuje je ze sobą, co negatywnie wpływa na metryki w Google Analytics.

W rezultacie korzystanie z duplikatów treści może zaszkodzić Twoim wynikom w SEO. Jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania, ważne jest, aby korzystać z unikalnej i oryginalnej treści.
 

Choć duplikaty treści nie są bezpośrednim czynnikiem wpływającym na ranking, mogą mieć pośredni negatywny wpływ na pozycjonowanie. Dzieje się tak, ponieważ roboty Google zazwyczaj odwiedzają różne adresy URL Twojej strony internetowej i znajdują tam identyczne lub podwójne informacje. W rezultacie tracisz cenne pozycje w wynikach wyszukiwania. Aby temu zaradzić, możesz skorzystać z narzędzi takich jak Screaming Frog, które pomogą Ci szybko rozwiązać ten problem.

Błędy indeksowania mogą prowadzić do utraty ruchu

Mogą one nie tylko utrudniać wyszukiwarkom indeksowanie Twojej witryny, ale również prowadzić do utraty ruchu i niższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Ważne jest, aby regularnie sprawdzać swoją strnę internetową pod kątem uszkodzonych linków i przekierowań. Dodatkowo, warto rozważyć zastosowanie przekierowania 301, aby wyszukiwarki mogły prawidłowo skierować się na właściwą stronę, zwłaszcza jeśli dokonałeś zmian w strukturze adresów URL Twojej witryny. Działania te pomogą uniknąć negatywnego wpływu błędów indeksowania na Twoje wyniki SEO.