domeny stron internetowych

Wybór odpowiedniej nazwy domeny dla strony internetowej ma kluczowe znaczenie nie tylko dla wizerunku, ale również dla późniejszych wyników pozycjonowania danej strony. Dobrze dobrana nazwa domeny pozwoli Ci dotrzeć do większej liczby klientów. Wiele zależy od Twojego sukcesu w Internecie. W końcu musisz skupić się nie tylko na pozycjonowaniu czy optymalizacji, ale także na odbiorze Twojej marki przez klientów. Zacznij więc od podstaw i dowiedz się, czym jest domena internetowa. Zrobisz więc krok we właściwym kierunku, jednocześnie tworząc nazwę, która przyciągnie tłumy. Domena internetowa to prawdziwa wizytówka, za pomocą której w klarowny sposób zakomunikujesz użytkownikom nie tylko treść swojej pracy, ale także preferowany styl. Oto kilka podstawowych zasad, których należy przestrzegać, wybierając nazwę domeny dla swojej marki, sklepu, firmy lub bloga.

Domena internatowa, czemu jest taka ważna?

Z domenami internetowymi stykasz się na co dzień i na pewno znasz ich wiele, ponieważ często odwiedzasz te strony, robiąc zakupy lub po prostu szukając najistotniejszych informacji. Domena to po prostu unikalna nazwa, która pozwala komunikować to, czym się zajmujesz i kreować swoją markę. Może się również zdarzyć, że nazwa domeny jest zupełnie inna niż oficjalna nazwa firmy. Pamiętaj też, że ze względów marketingowych domena internetowa jest bardzo ważna, ponieważ jest pierwszą rzeczą, o której pamiętają użytkownicy.
 

Na co należy zwrócić uwagę, wybierając decydując się na domenę internatową.

Przez lata Google stawiał coraz większy nacisk na rozwój urządzeń mobilnych, aktualizując swoje algorytmy, co dziś przekłada się na faworyzowanie responsywnych stron internetowych. Jeśli więc zainwestujesz w responsywne rozwiązanie, które pozwoli Ci dostosować rozdzielczość Twojej witryny do każdego urządzenia, Twoje pozycja w wynikach wyszukiwania też na tym skorzysta! Bardzo ważna jest tutaj także użyteczność strony, szybkość ładowania, dostępność informacji i łatwiejsza nawigacja – to wszystkie elementy, które możesz udoskonalić, projektując responsywną stronę internetową. My z chęcią Ci w tym pomożemy. Szybkość ładowania strony to niewątpliwie czynnik wpływający na SEO. Strony responsywne ładują się szybciej, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach.

Umieszczenie swojej marki w domenie firmy jest pierwszym i kluczowym momentem tworzenia strony internetowej. Domena z nazwą marki pozwala szybciej zidentyfikować firmę. Bardzo częstym błędem popełnianym przez ludzi podczas tworzenia firmowej strony internetowej jest nieumieszczanie ich marki w domenie. Utrudnia to skojarzenie produktu z marką i zmniejsza rozpoznawalność konkretnej firmy. Stwórz łatwą do wymówienia domenę, która zapamięta każdy. Jest to również kluczowy czynnik w procesie wyboru domeny sieciowej. Warto poświęcić trochę czasu na wyszukanie łatwej do wymówienia nazwy, którą możesz podać przez telefon. Łatwa do wymówienia nazwa domeny znacząco zwiększa prawdopodobieństwo wykorzystania marketingu szeptanego. Jest łatwiejsza do zapamiętania i zapisania.  Domena musi być krótka, ale nie możemy przesadzić ze zmniejszeniem długości. Po określeniu zestawu domen, które są łatwe do wymówienia, a także zawierają nazwę firmy, przystępujemy do skracania długości. Krótką domenę można łatwo zapamiętać i szybko wypowiedzieć. Co, jeśli wybrana przez Ciebie domena jest zajęta? Wtedy warto zastanowić się nad zmianą rozszerzenia.

Jeśli używasz .pl – wypróbuj rozszerzenia .com.pl lub .eu. Jeśli zmiana rozszerzenia jest problemem i musi to być .pl – nic nie stoi na przeszkodzie, aby lekko zmodyfikować swoją domenę. Warto skorzystać ze wskazówek, jakie daje profil działalności firmy. Słowa ściśle związane z usługami lub produktami nie stanowią zagrożenia dla jakości domeny.

Stwórz z nami nowoczesną stronę internetową