Domeny

Domain Rating (DR) oraz Domain Authority (DA) to dwa wskaźniki, które służą do określenia siły profilu SEO danej witryny. Każda strona internetowa posiada swój własny Domain Rating (DR) oraz Domain Authority (DA). DR jest wartością od 0 do 100, obliczaną przez popularne narzędzie SEO o nazwie Ahrefs. Wyższa wartość DR wskazuje na większe szanse osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Z kolei DA, również wyrażona liczbą od 0 do 100, jest obliczana przez Moz i mierzy ogólną siłę profilu backlinków danej strony. Wyższe wartości DA i DR oznaczają silniejszy profil backlinków.

Również Ahrefs korzysta z metryki DR

Domain Rating (DR) jest znane jako metryka wykorzystywana przez Ahrefs. Jest to metryka stworzona i opracowana w celu pomiaru siły profilu backlinków domeny. Dzieje się to poprzez analizę unikalnej liczby odnoszących się do niej domen oraz jakości tych odnośników. Ahrefs podkreśla, że ważne jest również uwzględnienie jakości przychodzących odnośników, które odnoszą się do konkretnych elementów, przy obliczaniu ogólnego DR. Skala DR również wynosi od 1 do 100. Dane dotyczące linków wykorzystywane do obliczania wskaźników DR pochodzą z obszernej bazy danych linków Ahrefs.
 
Nasze doświadczenie wskazuje, że DA jest bardziej rozpoznawalne wśród przedsiębiorców i marketerów jako metryka, podczas gdy DR jest częściej używane przez specjalistów SEO. W praktyce wartości tych metryk często są zgodne ze sobą, ale czasami mogą się różnić. Mamy również wrażenie, że ocena Domain Rating jest trudniejsza do manipulacji. Jak już rozumiesz, istnieją sztuczki, które mogą wpływać pozytywnie na metryki, ale niekoniecznie przekładają się na lepsze rezultaty.
 

Te metryki dostarczają wskazówek i punktów odniesienia, jednak są to narzędzia zewnętrzne, które samodzielnie określają te metryki za pomocą własnych modeli matematycznych. Nie jest to bezpośrednio ustalane przez Google. Wysoka ocena tych metryk nie gwarantuje automatycznie zdrowego i silnego profilu linków. Aby ocenić to właściwie, wymaga to dogłębnej wiedzy na temat oceny poszczególnych miejsc umieszczenia linków. Dlatego istnieją agencje specjalizujące się w tym obszarze.

DA jest zazwyczaj obliczane na podstawie oceny różnych czynników

Najważniejsze są jednak przychodzące linki, które wskazują na określoną domenę. Dane dotyczące linków, które są wykorzystywane do obliczania ogólnego wskaźnika DA, pochodzą z indeksu stron internetowych Link Explorer firmy Moz. Domain Authority, podobnie jak Domain Rating, jest metryką względną, co oznacza, że osiągnięcie wyniku 100 w tym przypadku nie jest ostatecznym celem dla domeny. Właściciele witryn mogą używać DA do pomiaru potencjału rankingu swojej strony internetowej w porównaniu z konkurentami w tej samej branży, biznesie lub niszy. Warto również wiedzieć, że ta metryka jest skonstruowana w sposób logarytmiczny. Im wyższy wynik, tym trudniej osiągnąć dalszy wzrost.

Zarówno Domain Rating (DR) jak i Domain Authority (DA) są istotnymi czynnikami w dziedzinie SEO

Istnieje wiele czynników, które wpływają na wartość DR i DA Twojej witryny, takich jak liczba linków przychodzących, jakość tych linków oraz wiek Twojej domeny. Najlepszym sposobem na poprawę Domain Rating i Domain Authority jest zwiększenie liczby unikalnych domen, które odnoszą się do Twojej witryny, przy zachowaniu wysokich standardów jakościowych. Linki przychodzące o wysokiej jakości, pochodzące z witryn o wysokim DR i DA, mają istotny wpływ.
 

Możesz również podnieść wartość swojego DR i DA poprzez regularne publikowanie wysokiej jakości treści na swojej stronie internetowej, w nadziei, że treści te będą wartościowe i istotne dla różnych użytkowników, co przyniesie naturalne linki. Jednak nie jest to łatwe i wymaga kreatywnego podejścia. Możesz np. umieścić na swojej stronie kalkulator lub dokument PDF z wynikami badań.

Domain Authority (DA) i Domain Rating (DR) mają swoje znaczenie.

Ważne jest, aby znać obie metryki i umieć je właściwie ocenić. Warto jednak wiedzieć, że DA jest bardziej popularne i częściej raportowane przez agencje marketingowe klientom. Należy jednak pamiętać, że samo DA w narzędziu Moz nie stanowi kompleksowego narzędzia analitycznego. Dlatego specjaliści często korzystają z narzędzia Ahrefs do analizy profilu linkowego i wykorzystują zarówno DR, jak i URL Rating (UR) jako dodatkowe miary oceny.

Upewnij się, że podstawy Twojej witryny są solidnie ustawione

To oznacza, że musisz skutecznie prezentować informacje na swojej stronie internetowej i zadbać o szybkie ładowanie. Nie zapomnij także o tym, żeby Twoja strona internetowa była przyjazna dla urządzeń mobilnych. Ważne są także wewnętrzne linki, ponieważ pomagają wyszukiwarkom, takim jak Google, w przeszukiwaniu i indeksowaniu treści. Zastosuj strategię budowania linków: skontaktuj się z renomowanymi witrynami i poproś o linki. Pamiętaj jednak, że istnieją właściwe i niewłaściwe metody tego działania. Budowanie linków nie zawsze jest łatwe! Zostań gościnnym blogerem: udzielaj się jako gość na zaufanych witrynach i zdobywaj backlinki. Możesz umieścić link do swojej strony internetowej w artykułach blogowych.

Zwiększ wartość DA i DR swojej witryny dla lepszych wyników SEO

Jeśli chcesz podnieść wartość DA i DR swojej witryny. Nasz zespół ekspertów posiada wieloletnie doświadczenie w pomaganiu witrynom w zwiększaniu ich autorytetu online i poprawianiu wyników w wyszukiwarkach. Skontaktuj się z nami jeszcze dzisiaj, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc osiągnąć sukces w Internecie!