E-commerce

E-commerce oznacza elektroniczną (e) sprzedaż. E-commerce to dosłowne tłumaczenie angielskiego terminu „elektroniczna handel”. Jest to ogólna nazwa dla wszelkich transakcji handlowych, które odbywają się online. Najlepszym i najbardziej znanym przykładem e-commerce są sklepy internetowe, ale to sięga znacznie dalej. E-commerce obejmuje również pozyskiwanie i udostępnianie informacji oraz wszystkie inne transakcje online. Pierwsza transakcja online miała miejsce w 1994 roku i wynosiła 12,48 dolarów. Obecnie roczne globalne wydatki online wynoszą prawie 2 biliony dolarów i rosną z każdym rokiem. E-commerce jest sektorem, który w najbliższych latach prawdopodobnie będzie się bardzo dynamicznie rozwijał.

Różne witryny e-commerce

E-commerce jest niezwykle wszechstronnym pojęciem. To staje się wyraźne, kiedy przyjrzymy się miejscom, na których ma miejsce handel elektroniczny. Najbardziej znany przykład to oczywiście sklepy internetowe. Jednak transakcje online mają miejsce również na innych platformach, takich jak Amazon,  czy Aliexpress, które pełnią rolę internetowych targowisk. Media społecznościowe również aktywnie uczestniczą w e-commerce. Z jednej strony stanowią źródło informacji oraz służą do promocji produktów i usług. Z drugiej strony, Facebook stworzył nawet własne miejsce, gdzie można dokonywać sprzedaży – własną platformę handlową. Warto zastanowić się, gdzie właściwie nie ma e-commerce, ponieważ prawie każda strona internetowa ma w swojej ofercie coś do sprzedania.

Różnice między e-commerce a rynkiem tradycyjnym

W e-commerce istnieje kilka istotnych różnic między produktami i usługami, które nabywasz online, a tymi, które kupujesz w tradycyjnych sklepach stacjonarnych. Po pierwsze, e-commerce nie zna granic geograficznych, więc możesz zamówić stronę internetową od specjalisty z innego kraju. Po drugie, nie ma ograniczeń czasowych, ponieważ sklepy online są dostępne 24/7. Po trzecie, e-commerce często oferuje szerszy wybór produktów, ponieważ firmy internetowe mają większe możliwości przechowywania towarów w magazynach, a nie muszą ich prezentować w wąskiej witrynie sklepowej. Co więcej, firmy, które prowadzą wyłącznie działalność online, zazwyczaj są bardziej konkurencyjne pod względem cenowym, ponieważ nie ponoszą kosztów związanych z wynajmem fizycznej przestrzeni handlowej.

Stwórz z nami nowoczesną stronę internetową