Tagi nagłówków oraz meta tagi
Co to są tagi nagłówków?
Aby nadać strukturę stronie, używa się tagów nagłówków. Na przykład, często tag H1 jest stosowany jako tytuł strony. Należy jednak pamiętać, że tagi nagłówków różnią się od tagów tytułowych strony. Tagi nagłówków przyczyniają się do lepszej czytelności tekstu. Dodatkowo, mogą być również przydatne z punktu widzenia optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO). Ważne jest właściwe użycie tagów nagłówków. Na przykład, na jednej stronie można użyć tylko jednego tagu H1.
Właściwa struktura dla czytelnika
Znaczniki nagłówków są doskonałe do zachowania czytelności strony. Dzięki nim można nadać stronie wyraźny tytuł, a także przejrzystość w prezentacji podtytułów. Zwykle stosuje się znacznik H2 dla podtytułów, co pozwala wyraźnie odróżnić je od tytułu. Istotnym korzyścią wynikającą z użycia tych nagłówków jest możliwość łatwego tworzenia spisu treści. Dzięki nagłówkom H1 i H2 nie trzeba już ręcznie tego robić. Oczywiście, poprawne użycie odpowiednich nagłówków jest stosunkowo proste. Jeśli jednak chcesz w pełni zoptymalizować strukturę SEO swojej witryn, wymaga to większej wiedzy. Na przykład, warto uwzględnić w treści nagłówka słowa kluczowe. Jeśli zależy Ci na osiągnięciu doskonałych wyników, polecamy skorzystanie z usług firmy Atsep, która zajmuje się kompleksową obsługą kampanii SEO.
Czym są metatagi?
Meta tagi są tagami niewidocznymi dla odwiedzających Twoją stronę internetową. Są one umieszczane w kodzie HTML strony. Jakie korzyści niosą te tagi, skoro nie są widoczne dla użytkowników? Kiedyś miały one ogromne znaczenie dla SEO. Pozwalały na uwzględnienie słów kluczowych w meta tagach. Dzięki temu można było osiągać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania dla tych słów kluczowych, niekoniecznie umieszczając je w treści strony. Jednak obecnie ta praktyka nie jest już tak skuteczna, ponieważ wyszukiwarki internetowe przestały zwracać uwagę na meta tagi używane na stronie. Spowodowane jest to tym, że wiele firm zaczęło nadużywać meta tagów w celach SEO, często nie dostarczając równocześnie wartościowej treści. W rezultacie, firmy zarządzające głównymi wyszukiwarkami postanowiły nie przywiązywać już wagi do tych tagów.
Różne rodzaje metatagów
Istnieje wiele różnych meta tagów, które można zastosować na stronie. Na przykład, możemy mieć tagi tytułu (title tags), opisu (description tag) oraz alternatywnego tekstu (alt tag). To tylko kilka przykładów meta tagów. Tagi można przypisać do samej strony, ale można także oznaczać nimi wykresy, tabele i obrazy. Jeśli chcesz umieścić na swojej stronie system filtrów lub wewnętrzną wyszukiwarkę, zdecydowanie warto dodać meta tagi do wszystkich stron. Jednak dla SEO już nie mają one większego znaczenia. Jeśli zastanawiasz się, jak zadbać o optymalizację SEO swojej strony, polecamy skorzystanie z usługi skanu SEO oferowanej przez ATSEP!