Jaki powinien być dobry artykuł na blogu?
Dobry artykuł na blogu powinien być interesujący, trafnie skoncentrowany na temacie i dostarczać wartościowe informacje czytelnikom. Powinien być także zrozumiały dla szerokiego grona odbiorców i skutecznie angażować czytelników
Jak więc wybierać tematy artykułów na bloga?
Wybór tematu to pierwszy i jednocześnie bardzo ważny krok przy pisaniu artykułu na blogu. Zadaj sobie pytanie: co interesuje moją grupę docelową i jakie są aktualne tematy w mojej dziedzinie? Niestety, często zdarza się, że wybrany temat nie zachęca czytelników i sprawia, że szybko się zniechęcają.
Praktyczną strategią jest pozostanie wiernym sobie i swojej wiedzy specjalistycznej. Jakie pytania często zadają Twoi klienci? Takie pytania mogą być doskonałym punktem wyjścia do napisania bloga. Pomyśl także o problemach, z którymi sam borykasz się w codziennych obowiązkach; duże prawdopodobieństwo, że inni mają te same trudności.
Nie zapomnij także o przeprowadzeniu niewielkiego badania rynku. Sprawdź fora, media społecznościowe i inne blogi, aby zobaczyć, co obecnie jest na topie i jakie pytania są tam zadawane. Dzięki temu możesz dostosować treść do bieżących potrzeb i pytań rynku.
Kolejna wskazówka: stwórz listę potencjalnych tematów i opracuj plan treści. Dzięki temu będziesz zawsze mieć zapas dobrych pomysłów na kolejny wpis na blogu. I na koniec, odważ się pomyśleć oryginalnie i kreatywnie. Nietuzinkowy temat może przynieść odświeżenie na Twoim blogu i pozytywnie zaskoczyć czytelników!
Unikaj zbędnego pisania
Bądź swego rodzaju przewodnikiem, który nie tylko pokazuje drogę czytelnikom, ale również dostarcza narzędzi, by mogli sami odkrywać. A kto wie, może po krótkiej wizycie na innym blogu uzna Twój za najlepsze miejsce do powrotu. Bo, bądźmy szczerzy, doskonałe porady są bezcenne, prawda? Dlatego daj im powód do powrotu, oferując rady, które naprawdę się przydadzą, bez zbędnych ozdobników
Jaką wiedzę posiada Twój czytelnik?
Podczas pisania bloga oczywiście ważne jest, aby zrozumieć, z kim masz do czynienia. Ten tajemniczy czytelnik po drugiej stronie – co właściwie już wie? W przypadku tego artykułu zakładamy, że jesteś osobą, która chętnie chciałaby napisać o swoich usługach, ale być może nie wie jeszcze, od czego zacząć.
Zakładamy więc, że większość czytelników nie posiada encyklopedycznej wiedzy na temat tego zagadnienia i nie ma jeszcze licznych certyfikatów ani dyplomów związanym z tematem. Inaczej mówiąc, pomijamy trudne słowa.
Czy tekst jest skomplikowany?
A może piszesz bloga skierowanego do specjalistów? Wtedy Twój artykuł bez specyficznego języka może sprawić wrażenie amatorskiego. Czy twój artykuł dotyczy dosyć złożonego zagadnienia? Warto wtedy rozważyć dodanie sekcji FAQ, w której będziesz przewidywać pytania swoich czytelników i odpowiadać na nie w sposób przyjazny i zrozumiały. Możesz także pomyśleć o dodaniu elementów wizualnych, takich jak infografiki czy ilustracje, aby wspomóc tekst i uczynić treść bardziej zrozumiałą.”
Podstawowe pytania
Zastanów się również, jakie fundamentalne pytania wiążą się z tematem, który chcesz podzielić się wiedzą. Odpowiedzi na te pytania mogą uczynić Twój tekst trafnym i istotnym. Moją radą jest umieszczenie tematu w centrum i zastanowienie się, jakie związane z nim elementy są istotne. Coś w rodzaju mapy myśli! Dzięki temu możesz określić, jak głęboko chcesz się zagłębić w treść swojego artykułu na blogu. Przecież nie piszesz książki. Chcesz poinformować czytelnika i dostarczyć mu wglądu, aby mógł podjąć działania. Czy istnieje wiele tematów pokrewnych? W takim przypadku możesz napisać dodatkowy wpis na blogu, a tutaj podać do niego odnośnik za pomocą wewnętrznego linku. Chciałbyś na przykład dowiedzieć się więcej o tym, jak często powinieneś używać słów kluczowych SEO w tekście? Napisz do nasz, nasi copywriterzy z Atsep przygotują dla Ciepie odpowiednie artykuły.
Oprócz wyboru odpowiedniego tematu i wnikliwego odpowiedzenia na kluczowe pytania, osobowość i ekspertyza autora odgrywają kluczową rolę w skuteczności artykułu na blogu. Z jakiej perspektywy piszesz? Jaka wartość dodana jest związana z Tobą dla czytelnika? Jak chciałbyś, aby czytelnicy postrzegali Ciebie lub Twoją firmę? Jakie są Twoje podstawowe wartości? Mogę mówić za siebie i za naszą firmę: jesteśmy gotowi pomagać klientom w rozwiązywaniu ich problemów i odpowiadaniu na pytania. Wszystko kręci się wokół pasji do naszej pracy. Czerpiemy z pytań, które otrzymujemy od naszych relacji, i wykorzystujemy tę wiedzę, aby razem z klientami znaleźć rozwiązania. Ty jako czytelnik możesz ocenić, czy doświadczasz tego w ten sposób.
Lepsza pozycja w Google bez wysokiego współczynnika odrzutu
Oczywiście, podczas pisania artykułów na bloga ważne jest, aby być dobrze widocznym w wyszukiwarkach, takich jak Google. W końcu może to pomóc w realizacji konwersji, co jest zdecydowanie korzystne. Jednak co najmniej tak ważne jest skupienie się na rzeczywistych czytelnikach Twojego bloga, a nie tylko na botach Google. Zastanów się zatem: czy Twój artykuł dostarcza rzeczywistej wartości dla czytelników?