pióro

Każdy aspekt Twojej strategii marketingowej wymaga klarownych, dobrze napisanych tekstów. Copywriterzy są odpowiedzialni za przekazywanie informacji, nadawanie charakteru Twojej marki i zachęcanie potencjalnych klientów do działania. Poniżej znajdziesz czternaście wskazówek, które pomogą Ci napisać świetne teksty na stronę internetową Twojej firmy. Zadzwoń do nas lub kontynuuj czytanie, aby dowiedzieć się więcej o pisaniu skutecznych tekstów!

1. Przeprowadź badania

Zanim napiszesz stronę na określony temat, musisz wiedzieć o nim jak najwięcej, co obejmuje więcej niż przeglądanie pierwszych kilku stron w wynikach wyszukiwania Google. Bycie dobrym copywriterem wymaga zgłębiania tematu. Im bardziej jesteś zaznajomiony z tematem, tym łatwiej będzie Ci stworzyć własną stronę na ten temat.

2. Popieraj swoje twierdzenia

Choć możesz opublikować prawie wszystko na swojej stronie, musisz uwzględnić źródła, fakty i statystyki, aby zdobyć wiarygodność u swoich czytelników. Wiarygodne źródła pomagają walidować Twoje artykuły i pokazują Twoim gościom, że mogą zaufać temu, co czytają na Twojej stronie.

3. Przekazuj najważniejsze informacje na początku

Copywriterzy często popełniają błąd, rozpoczynając od długich wprowadzeń, które „budują” ich główne argumenty. Choć jest to odpowiednie podejście do esejów i prac badawczych, często nie przekłada się to na skuteczne teksty na stronie internetowej.

4. Znaj swoją grupę docelową

Pisanie skutecznych tekstów wymaga zrozumienia, dla kogo piszesz. Poza przekazywaniem informacji, musisz być świadomy stylu i tonu, jakiego używasz w swoich tekstach. Różne grupy odbiorców reagują na różne style pisania.

5. Skup się na potrzebach swojej grupy docelowej

Znając swoją grupę docelową, możesz pisać teksty, które adresują ich potrzeby lub pomagają im rozwiązać określony problem.

6. Unikaj żargonu

Pisząc teksty na swoją stronę, łatwo jest zapomnieć, że nie wszyscy Twoi czytelnicy są zaznajomieni z Twoją branżą tak jak Ty. Ważne jest, aby znać swoją grupę docelową i poziom ich znajomości tematów, o których piszesz.

7. Bądź klarowny i zwięzły

Kiedy chcesz przedstawić jakiś punkt, zrób to jak najszybciej. Nie rozciągaj wieloma długimi akapitami idei, którą można przedstawić w dwóch zdaniach.

8. Używaj strony czynnej

Łatwo jest popaść w stronę bierną, zwłaszcza gdy starasz się brzmieć profesjonalnie – ale to tworzy efekt odwrotny do zamierzonego. Strona czynna sprawia, że Twoje teksty brzmią bardziej autorytatywnie i są łatwiejsze do czytania.

9. Podkreślaj korzyści dla czytelnika

Dyskutując o swoich produktach lub usługach, zawsze przedstawiaj je w kontekście korzyści, jakie niosą dla czytelnika. Jeśli ktoś rozważa zostanie Twoim klientem, chce wiedzieć, jak możesz pomóc mu rozwiązać problem lub osiągnąć cel.

10. Bądź transparentny

W wielu branżach potencjalni klienci mogą być sceptyczni wobec pewnych twierdzeń lub mieć obawy związane z inwestowaniem w usługę. Najczęstsze obawy dotyczą kosztów, jakości i efektywności oferowanych przez każdą firmę.

11. Uczyń swoje artykuły wizualnie atrakcyjnymi

Choć głównym celem copywritingu jest przekazywanie informacji, ważne jest również pamiętanie o wizualnym aspekcie treści online. Strony składające się z dużych bloków tekstu mogą być nieatrakcyjne dla odwiedzających.

12. Pisz przyciągające uwagę tytuły

Tytuły Twoich stron są pierwszą rzeczą, którą potencjalni czytelnicy zobaczą w wynikach wyszukiwania lub na mediach społecznościowych. Jeśli tytuł nie jest interesujący, większość czytelników nie kliknie w Twój artykuł, aby zobaczyć, czy zawiera on potrzebne informacje.

13. Używaj formatu skanującego

Wielu użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarek, aby szybko znaleźć informacje, i przegląda strony, na które klikają, aby znaleźć dokładnie to, czego potrzebują.

14. Zamieszczaj jasne wezwania do działania

Każda strona na Twojej stronie internetowej powinna zawierać jasne wezwanie do działania. Choć nie każdy odwiedzający będzie gotów dokonać zakupu lub skontaktować się z Tobą, chcesz mieć pewność, że łatwo jest im dowiedzieć się więcej o Twojej firmie lub wejść w Twój lejek sprzedażowy.

Chcesz poprawić teksty na swojej stronie internetowej?

Pisanie skutecznych tekstów może być wyzwaniem, ale ma ogromny wpływ na sukces Twojego marketingu cyfrowego. Jeśli jesteś gotów poprawić swoje treści online, Atsep może Ci pomóc. Oferujemy kilka planów copywritingu, dając Ci różne opcje, a nasz zespół ma wieloletnie doświadczenie w pisaniu wysokiej jakości tekstów dla naszych klientów.

Skontaktuj się z nami już dziś, aby porozmawiać ze strategiem o tym, jak Atsep może pomóc Ci poprawić wyniki dzięki marketingowi cyfrowemu!

Stwórz z nami nowoczesną stronę internetową