czlowiek przy komputerze

Sukces strony internetowej zależy od liczby odwiedzających. Jak wielu właścicieli stron doskonale wie, przyciągnięcie odwiedzających stanowi wyzwanie. Często zdarza się, że nawet wspaniały sklep internetowy, interesujący i unikalny blog czy starannie zaprojektowana strona firmowa nie przyciąga odwiedzających, mimo istnienia dużego rynku. W większości przypadków ma to związek z widocznością online, a raczej jej brakiem. Jeśli Twoja strona internetowe nie jest dostrzegana przez wyszukiwarki i nie pojawia się w wynikach, tracisz znaczną ilość ruchu. W tym artykule przedstawimy Ci sposoby abyś był widoczny w sieci.

Budowanie linków i SEO

Czy pragniesz przyciągnąć większą liczbę odwiedzających na swoją stronę internetową? Jeżeli tak, to będziesz musiał ciężko nad tym pracować. Skuteczna promocja witryny internetowej nie jest zadaniem prostym, a konkurencja jest bardzo silna. Ostatecznym celem osiągnięcia większej liczby odwiedzin na Twojej stronie internetowej jest konieczność aktywnego zaangażowania się w pozycjonowanie (SEO) oraz budowę linków. To wymaga podejścia długoterminowego i wypracowania spójnego planu działań. Inwestowanie środków w kampanie reklamowe poprzez Google Ads nie ma sensu, jeśli Twoja strona nie potrafi przekonać tych dodatkowych użytkowników do pozostania na niej.

Znaczenie dobrej pozycji

Osiągnięcie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach jest wyjątkowo istotne dla przyciągania ruchu na Twoją stronę internetową. Poniższe stwierdzenia potwierdzają to:
•    Tylko 1 na 10 użytkowników Internetu przewija stronę wyników wyszukiwania do kolejnej.
•    Na pierwszej stronie wyników, tylko 75 procent użytkowników Internetu klika na pierwszych 5 wyników.
•    4 na 10 użytkowników Internetu zawsze klikają na pierwszy wynik

Stań się widoczny w Internecie

Strona internetowa, która znajduje się na drugim miejscu w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach, jest zauważana jedynie przez 10 procent użytkowników internetu. Ten odsetek znacznie wzrasta, jeśli uda się ją umieścić na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Widoczność online to pojęcie, które określa, jak łatwo odnaleźć strony Twojej witryny. Im lepsza jest widoczność online, tym większą liczbę odwiedzających przyciągasz.

Autorytet, niezawodność i trafność

Wiele początkujących stron internetowych nie pojawia się w wynikach Google, nawet nie na 10 stronie. Dzieje się tak, ponieważ wyszukiwarki dążą do zapewnienia najlepszego możliwego układu wyników dla swoich użytkowników. Poszukują stron, które zdobyły autorytet w swojej dziedzinie, są wiarygodne i mają związek z wprowadzonym hasłem wyszukiwania. Dla nowych witryn jest niemożliwe udowodnienie tych cech, co ma za skutek, że zostają one zepchnięte na boczny tor przez większych graczy. Na szczęście istnieje rozwiązanie, które pozwala nawet małym stronom internetowym zająć miejsce na pierwszej stronie wyników. Jeśli zależy Ci na przyciągnięciu większej liczby odwiedzających, to także powinieneś mieć ten cel.

6 sposobów na przyciągnięcie ruchu

To wyjątkowo frustrujące, gdy posiadasz atrakcyjną stronę, lecz wciąż brakuje Ci autorytetu. Jeżeli nie uda Ci się zdobyć wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, nigdy nie zbudujesz tej autorytatywnej pozycji. Kluczowe jest przyciągnięcie ruchu i pokazanie wyszukiwarkom, że potrafisz najlepiej pomóc ich użytkownikom. Przygotowaliśmy tu 6 metod, które pozwolą szybko zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej.

1. Stwórz przyjazną dla użytkownika stronę internetową

Doświadczenie użytkownika zajmuje ważne miejsce na liście wymagań, które wyszukiwarki stawiają przed swoimi klientami. Dążą one do tego, aby Twoja strona internetowa doskonale obsługiwała użytkowników i zapewniała szybki dostęp do potrzebnych informacji. Przyjazna dla użytkowników strona przekłada się na zadowolenie odwiedzających, co z kolei dla Google oznacza, że spełnił swoje zadanie i pomógł klientom. Zanim przystąpisz do prac nad SEO i innymi metodami marketingu online, koniecznie upewnij się, że posiadasz witrynę, która skutecznie poradzi sobie z dodatkowym ruchem, jaki wkrótce przyciągniesz.

Co to jest przyjazna dla użytkownika strona internetowa?

Przyjazna użytkownikom strona stawia odwiedzających na pierwszym miejscu. Jeśli postawimy się w sytuacji naszych klientów, co byśmy chcieli zobaczyć? Odpowiedzi na to pytanie stanowią punkty, które musimy poprawić, aby stać się bardziej przyjaznymi dla użytkowników. Poniższa lista przedstawia jedynie kilka przykładów. Szybkość: strona, która długo się ładuje, odstrasza odwiedzających. Na pewno sami wielokrotnie wciskaliśmy przycisk „cofania” z powodu zbyt długiego oczekiwania na wyświetlenie informacji. Szybkość ma ogromne znaczenie dla Google.

Struktura: przyjazna użytkownikom strona posiada czytelną strukturę. Struktura stron pomaga klientom w szybkim dotarciu do właściwego miejsca. Struktura tekstów ułatwia klientom przeskanowanie treści w poszukiwaniu istotnych informacji. Im lepsza struktura, tym bardziej przyjazna strona dla użytkowników.

Bezpieczeństwo: osoby odwiedzające naszą witrynę muszą również mieć pewność, że jest ona bezpieczna. Choć to może brzmieć banalnie, to niestety wciąż spotykamy się z właścicielami stron internetowych, którzy bagatelizują ten aspekt. Jeśli na przykład na stronie mamy formularz kontaktowy, klient musi mieć pewność, że może w nim bezpiecznie podać swoje dane, takie jak imię czy adres e-mail.

Inne funkcje przyjazne dla użytkownika

Istnieje wiele innych aspektów, które możesz dostosować, aby zwiększyć przyjazność dla użytkowników swoich stron. Jasne wezwania do działania, spójny styl graficzny, łatwo dostępne dane kontaktowe, wykorzystanie list i tabel oraz responsywność strony, czyli jej dostosowanie do działania na urządzeniach mobilnych – to tylko kilka przykładów. Przyjazna użytkownikom strona jest gotowa na przyjęcie ruchu.

2. Optymalizacja pod wyszukiwarki

Nadszedł czas, aby podnieść pozycję swoich stron w wynikach wyszukiwania poprzez pracę nad optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (SEO). Jest to zadanie bardzo czasochłonne, zwłaszcza jeśli nie masz w tym jeszcze doświadczenia. O SEO publikuje się ogromne ilości informacji, i jeśli zechcesz, możesz spędzać dni, ciągle się nad tym dokształcając. To metoda, dzięki której Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem algorytmów używanych przez wyszukiwarki. To właśnie na podstawie tych algorytmów tworzone są ich rankingi, a jeśli potrafisz nimi umiejętnie operować, szybciej zostaniesz wyłapany. Istnieje wiele sposobów, aby to osiągnąć.

3. Wykonaj kontrolę SEO

Nie jest to zły pomysł, aby najpierw ocenić swoją obecną sytuację pod kątem SEO oraz jak radzi sobie twoja strona internetowa. W internecie znajdziesz wiele darmowych narzędzi do analizy SEO, które przeskanują twoją witrynę i dostarczą przeglądu punktów, które wykonujesz dobrze, oraz tych, które wymagają poprawy. Te bezpłatne analizy nie zawsze są kompleksowe i dokładne. Dlatego używaj ich jako wytycznej i wskaźnika. Po dokonaniu zmian na swojej stronie internetowej przeprowadź kolejną analizę i zobacz, jak Twoje modyfikacje poprawiły Twoją sytuację.

SEO w Twoim systemie zarządzania treścią (CMS)

Większość systemów zarządzania treścią posiada specjalną zakładkę SEO dla każdej strony. W niej znajdują się punkty, takie jak metadane, uwzględnianie słów kluczowych oraz formułowanie odpowiedniego tytułu. Twój system CMS informuje, gdy istnieją aspekty wymagające poprawy. Strony oparte na WordPressie są w dużej mierze już zoptymalizowane. Musisz jedynie samodzielnie pracować nad treścią. Menu SEO w twoim systemie CMS pomoże Ci w tworzeniu dobrze zorganizowanych stron z optymalizacją SEO.

4. Twórz jakościowe treści

Teksty na Twoich stronach muszą więc spełniać pewne wytyczne. Jeśli jesteś zadowolony z ich jakości, nadszedł czas, aby przeprowadzić ich kontrolę pod kątem treści. Dodatkowo, będziesz dodawać nowe teksty, które także muszą być starannie przygotowane. Pamiętaj, że Twoje teksty powinny wyróżniać Twoją witrynę spośród innych, a w sieci jest mnóstwo publikacji. Równocześnie to właśnie teksty mają przekonać Twoich odwiedzających.

5. Marketing mediów społecznościowych

Twoja strona internetowa teraz znajduje się w optymalnym stanie. Oznacza to, że Twoje pozycje w Google stopniowo się poprawiają, a Ty jesteś całkowicie przygotowany na dodatkowy ruch. Teraz możesz zacząć promować swoje strony, aby to wzmocnić. Idealnymi narzędziami do tego są kanały mediów społecznościowych. Mimo że na początku może to wydawać się trochę przerażające, Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram, TikTok i Twitter stają się Twoimi sojusznikami. Regularnie publikuj interesujące treści wraz z linkami do swoich stron i obserwuj, jak się rozprzestrzeniają w sieci społecznościowej dzięki udostępnianiu, reakcjom i polubieniom.

6. Monitoruj, modyfikuj, śledź

Po przeprowadzeniu wszystkich tych działań nadszedł czas, aby ocenić, jakie postępy osiągasz. Wybierasz odpowiednie narzędzie SEO i używasz go do analizy postępu swoich słów kluczowych. Wykorzystujesz Google Search Console oraz Google Analytics, aby monitorować swoją grupę docelową i zachowanie odwiedzających, a następnie podejmujesz odpowiednie działania. Porównujesz różne okresy, aby zobaczyć, jakie zmiany miały wpływ, a jakie nie. W przypadku niepowodzeń angażujesz się, dostosowujesz i ponownie monitorujesz. Tylko regularne zaangażowanie w te działania spowoduje, że ruch na Twojej stronie internetowej nie tylko zwiększy się, ale także będzie kontynuowany.

Pozycjonowanie w Atsep

Z niniejszego artykułu można wywnioskować, że SEO to zadanie niełatwe. Nawet jeśli wykonasz je perfekcyjnie, wciąż będzie to wymagać dużo czasu. Zaufaj firmie Atsep i doświadczonym specjalistom, którzy szybko przyciągną ruch na Twoje strony.

Stwórz z nami nowoczesną stronę internetową