e-comerce

W roku 2022 aż 75% wszystkich zakupów online dokonywanych było przy użyciu urządzeń mobilnych. Sklepy internetowe, takie jak Amazon czy AliExpress, oferują swoje wersje w postaci aplikacji mobilnych lub Progressive Web App. Jakie jest znaczenie m-commerce w skali globalnej? Dlaczego klienci zdecydowali się na zakupy i płatności za pomocą smartfonów? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w niniejszym tekście.

M-Commerce na całym świecie.

Termin „M-Commerce” odnosi się do transakcji dokonywanych przez internet za pomocą telefonu komórkowego lub tabletu, co czyni go gałęzią e-commerce. Rozwój aplikacji mobilnych sprawia, że korzystanie ze smartfonów jest znacznie łatwiejsze, niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy. Dlatego te urządzenia stały się czymś więcej niż tylko narzędziami komunikacyjnymi, a raczej osobistymi asystentami. Coraz więcej osób preferuje wykorzystywać swój telefon komórkowy do robienia zakupów. Zakupy mobilne są szybsze i można je dokonywać w dowolnym miejscu i czasie, co czyni je świetną okazją dla przedsiębiorców do zwiększenia swojego zasięgu i sprzedaży.

Dane dotyczące handlu elektronicznego.

Rozpoczynając od danych dotyczących e-commerce na całym świecie, w roku 2021 wartość tej branży wyniosła nie mniej niż 4 938 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o 16,3% w porównaniu z rokiem 2020. Taki wzrost wynika głównie z wpływu pandemii COVID-19 w 2020 roku. Przed wybuchem pandemii zakupy online stanowiły jedynie 17% wszystkich transakcji na świecie. W 2022 roku udział ten wzrósł już do 21%, zgodnie z danymi przedstawionymi przez Shopify. W 2022 roku zakupy online dokonało około 2,14 miliarda ludzi, co stanowi około ćwierć populacji całego świata.

Popularność sklepów internetowych.

Aktualnie ponad 6,5 miliarda ludzi na świecie posiada smartfon i korzysta z niego do przeglądania internetu. W 2021 roku wartość zakupów online dokonanych za pomocą telefonu wyniosła 359,32 miliarda dolarów. Według SaleCycle 56% światowego handlu elektronicznego odbywa się za pośrednictwem telefonów. To kolejny dowód na to, jak ważna rola przypada telefonowi komórkowemu w codziennych nawykach ludzi na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych, 70% użytkowników urządzeń mobilnych pobiera aplikacje do zakupów online. Nie zawsze pobierają je jednak w celu dokonywania transakcji. Niektórzy z nich korzystają z aplikacji, aby przeczytać opinie innych nabywców lub porównać ceny. W Stanach Zjednoczonych, 67% osób, które pobierały aplikacje sprzedażowe, zrobiło to tylko w celu uzyskania kuponu rabatowego. W końcu 54% użytkowników smartfonów korzysta z mediów społecznościowych, aby znaleźć produkt. Stany Zjednoczone nie są jedynym krajem, w którym obserwuje się ten trend. Japonia od dawna jest mistrzem w tej kategorii. W 2000 roku kraj Kwitnącej Wiśni zajął pierwsze miejsce, wartość zakupów online wyniosła 400 milionów dolarów, podczas gdy Europa ledwie 15 milionów. Od 2011 roku liczba użytkowników smartfonów w Japonii wzrosła i przekroczyła liczbę użytkowników komputerów. Z powodu pandemii COVID-19, sklepy w celu zmniejszenia strat, skierowały się ku sprzedaży online. Wraz z pracą zdalną odnotowano wzrost popytu na towary i usługi elektroniczne. W 2020 roku wskaźnik handlu mobilnego wśród wszystkich transakcji w Japonii wzrósł do 47%, przewyższając zakupy za pośrednictwem komputerów. Wreszcie, w 2021 roku, w okresie świątecznym Android zanotował wzrost o 55% w pobieraniu aplikacji do handlu elektronicznego, a iOS o 32%. Liczba konsumentów na wszystkich platformach wzrosła w tym czasie do 55%.

Przyszłość M-commerce.

W dziedzinie e-commerce jest niewiele informacji na temat zachowań internautów, ale statystyki na temat przyszłych zachowań zostały już zidentyfikowane. Wraz z rozwojem biometrii (rozpoznawanie tożsamości na podstawie cech fizycznych i biologicznych), telefon komórkowy będzie coraz bardziej cenionym rozwiązaniem płatności online. Badania wskazują, że biometria wciąż budzi nieufność wśród ludzi na całym świecie. Jednakże, prostota biometrii powinna zwyciężyć wobec skomplikowanych systemów zabezpieczeń. W związku z tym sektor handlu mobilnego powinien cieszyć się dużą popularnością. Na całym świecie m-commerce z autoryzacją biometryczną powinien wzrosnąć z 332 miliardów dolarów do 1,2 biliona dolarów w 2027 roku. Wraz z wymogami DSP2 (dyrektywy dotyczące usług płatniczych) wykorzystanie biometrii podczas dokonywania zakupów za pośrednictwem telefonu komórkowego powinno wzrosnąć o 383% w ciągu pięciu lat.

Nasza agencja internetowa pomoże Ci postawić pierwsze kroki w M-commerce.

Atsep, agencja internetowa, zaprasza do podzielenia się swoimi projektami, jeśli chcesz przejść z handlu elektronicznego na handel mobilny. Doradzimy Ci najlepsze rozwiązanie, dostosowane do potrzeb Twojej firmy. Jako eksperci w dziedzinie tworzenia aplikacji na miarę,  zaprojektujemy dla Ciebie i Twoich klientów aplikację, która będzie zgodna z Twoją marką. Jeśli wolisz narzędzie, które zapewni płynną nawigację i będzie dostępne wszędzie, nawet przy słabym zasięgu sieci, nasi programiści PWA zajmą się Twoim zapytaniem. Zależy nam na tym, aby towarzyszyć Ci na każdym etapie realizacji projektu. Zapraszamy na spotkanie, bez problemu, umówmy się na rozmowę telefoniczną lub wideokonferencję.

Stwórz z nami nowoczesną stronę internetową