strona internetowa zalety

W obecnych czasach posiadanie firmowej strony internetowej jest czymś naturalnym, nawet dla tych przedsiębiorców, którzy dopiero rozkręcają swój biznes. Jeśli nie będziesz mieć swojej strony w sieci, staniesz się dla wielu potencjalnych klientów mało wiarygodny. Biorąc pod uwagę wszystkie korzyści wynikające z posiadania strony www, rezygnacja z jej zbudowania to naprawdę niewłaściwa decyzja. Zaletą posiadania strony dla małych firm jest możliwość odnalezienia Twojego biznesu w sieci i sprawnego kontaktu z Tobą. Nie tworząc funkcjonalnej, łatwej w obsłudze, atrakcyjnej witryny, tracisz szansę na osiągnięcie zysków, na które mógłbyś liczyć, inwestując w tę usługę. Wyjaśnijmy, dlaczego warto zbudować swoją stronę internetową, będąc właścicielem małej firmy.

Jesteś obecny w sieci.

Obecnie wiele osób słysząc pierwszy raz nazwę jakiejś firmy, zaczyna od razu wyszukiwać jej w Internecie. Gdy nie masz strony internetowej (lub chociaż profilu w social media), przestajesz dla tych osób istnieć. Ponadto posiadając stronę www, możesz kształtować wizerunek swojej firmy. W jaki sposób? Na przykład umieszczając opinie klientów, recenzje, reprezentatywne zdjęcia Twojej lokalizacji, przydatne informacje.
 

Możliwość udostępniania adresu i danych kontaktowych.

Potencjalny klient może już wiedzieć o istnieniu Twojej firmy, ale nie znać dokładnego adresu, nie posiadać nr telefonu ani innych danych kontaktowych. Idealnie będzie, jeśli na stronie internetowej znajdzie się pełen adres, wskazówki, jak do Ciebie dotrzeć i mapa okolicy. Równie istotny jest adres e-mail i nr telefonu, aby w razie pytań potencjalni klienci mieli możliwość kontaktu z firmą.

Dotarcie do lokalnych klientów.

Poszukując konkretnej usługi lub produktu, ludzie zwykle są zainteresowani przede wszystkim tymi firmami, które są najbliżej. Czasami zdarza się, że nie znają okolicy. Zwykle szukają wtedy online położonego w pobliżu punktu usługowego/sklepu, w którym będą mogli zrealizować planowany zakup lub usługę.

Jeśli posiadasz stronę internetową, która jest dobrze zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek (SEO), tj. wyświetla się na pierwszych pozycjach przy wpisaniu konkretnego zapytania dla danej lokalizacji, to szanse przedsiębiorstwa na pozyskanie dodatkowych klientów znowu rosną. Strona internetowa pomaga również budować świadomość Twojej marki w lokalnej społeczności.

Odbieranie i odpowiadanie na zapytania online.

Wielu przedsiębiorców woli kontakt z klientami za pośrednictwem internetu niż rozmowy telefoniczne. Możesz odpowiadać na wiadomości w odpowiednim dla siebie czasie i jeśli kilka osób będzie próbowało skontaktować się z Tobą równocześnie, nie będzie to stanowić problemu. Idealna witryna to taka, która udostępnia odwiedzającym wiele dróg kontaktu z Tobą. Oprócz wymienionego już przez nas nr telefonu i adresu e-mail doskonałym rozwiązaniem jest formularz kontaktowy, który umożliwia wysłanie korespondencji bez opuszczania strony. Jeszcze bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest skonfigurowanie czatu na żywo.

Oszczędność pieniędzy.

Przed rozpowszechnieniem internetu możliwości promocji firmy ograniczały się do dość kosztownych ulotek, reklam w prasie czy spotów telewizyjnych. Internet przyniósł zupełnie nowe możliwości dotarcia do potencjalnych klientów za pośrednictwem strony www. Aby okazała się ona jednak skuteczną formą reklamy, należy zlecić przygotowanie strony internetowej profesjonalnej agencji marketingowej.

Budowanie własnego autorytetu.

Możesz zaoferować internautom wartościowy content marketing. Twoja strona może zostać wzbogacona o blog, na którym będziesz zamieszczać treści przydatne dla klientów. Będziesz postrzegany jako ekspert w swojej dziedzinie oraz osoba chętnie służąca pomocą.

Możliwość lepszego poznania swoich klientów.

Na stronie internetowej nie musisz ograniczać się do prezentacji własnej firmy. Możesz również spróbować pozyskać przydatne Ci informacje o swoich klientach. Aby dowiedzieć się czegoś np. na temat ich zainteresowań czy preferencji, należy skonfigurować w witrynie ankiety. Dostępne jest wiele narzędzi online, które Ci w tym pomogą. Śledząc statystyki swojej strony, również możesz sporo dowiedzieć się o zachowaniach odwiedzających.

Sposób na znalezienie pracownika.

Jeśli chcesz znaleźć pracownika do swojej firmy, możesz oczywiście dodawać ogłoszenia w popularnych serwisach internetowych. Warto jednak zamieścić ofertę pracy we własnej witrynie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wśród jej użytkowników będą osoby zainteresowane możliwością zatrudnienia.

Możliwość dodania spersonalizowanych adresów e-mail dla pracowników.

Choć wydaje się to nieznaczącym szczegółem, skonfigurowany adres e-mail na stronie wygląda bardziej profesjonalnie niż standardowo podany adres mailowy.

Zwiększenie zasięgów Twojej firmy.

Większość klientów to zapewne lokalni mieszkańcy, gdy jesteś właścicielem małego sklepu. Zasięg Twojej działalności jest zatem mocno ograniczony. Tworząc stronę internetową, porzucasz ograniczenia. Możesz dotrzeć do większej grupy odbiorców i zdobyć klientów spoza miejscowości, w której mieszkasz i prowadzisz biznes. Zakładając stronę, możesz też  stworzyć sklep internetowy w WooCommerce i od razu osiągać zyski ze strony www.

Możliwość sprzedaży online.

Dzięki stronie internetowej połączonej ze sklepem internetowym tworzysz nowy kanał sprzedaży towarów. Jest on dostępny także po godzinach pracy stacjonarnego sklepu i może być uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej.

Reklama firmy w mediach społecznościowych.

Firmowe profile w mediach społecznościowych na zastąpią strony internetowej. W celu osiągnięcia jak największych zasięgów w sieci potrzebna jest zarówno własna witryna, jak i obecność w social media. Aby promować swoje firmowe profile, linki do wszystkich profili w mediach społecznościowych zamieść na stronie www.  Social media marketing jest narzędziem do rozpowszechniania informacji o firmie, zdobywania obserwatorów, kierowania ruchu na stronę.

Budowanie społeczności.

Własna strona internetowa daje możliwość stworzenia przestrzeni do rozmów dla użytkowników. Przykładowo, prowadząc firmowego bloga, możesz udostępnić opcję dodawania komentarzy, w których odwiedzający będą wzajemnie wymieniać się spostrzeżeniami na temat Twoich postów i zadawać Ci pytania. Część platform pozwala również na skonfigurowanie forum oraz publicznego czatu.